Vannbytte.

Hva gjør eg? Kan eg bruke vann fra springen? Her er de urent vann pga flommen som har vert her.. blir veldie mye jobb og koke alt vann som skal byttes når akvarie er på 350L.
Urent vann hadde jeg ALDRI tatt sjansen på å putte i et avkarie nei. Enten koke det eller bruke vann fra andre plasser som du kan hente på kanne eller kjøpe. Det er jo en del på så stort kar så hadde nok undersøkt om det var rent vann hos venner/bekjente etc å evt brukt kanner, lufta vannet og så bytta det jeg hadde av mulighet.

Ser for meg at urent vil gi helt gale verdier, men dette kan du jo sjekke. Det er jo vannverdien som styrer om det er bra nok.

Var uheldig for en tid siden og vannrøret sprakk ved pumpehuset i kommunen. Vi fikk ikke beskjed, jeg fylte avkariet og så noe var galt. Noen dager etter var nesten all fisk død. Jeg fikk ikke tak i rent vann siden dette da rammet SÅ mange og jeg satt alene uten bil eller kjøremuligheter. Klandrer meg fremdeles for dette.
I et kar med såpass grei størrelse ville jeg kanskje vurdert å utsette vannbyttet en uke, og heller fôre litt mindre i mellomtiden (avhengig av hvilke og hvor mange fisk du har, selvfølgelig). Springvannet kan vel ikke være dårlig i all evighet?
Takk får svar da får eg kjøpe vann. De er spørst når de får fixet de såm gjør att vannet blir urent. Tror de kann ta en tid...
Anett
Takk får svar:) da får eg kjøpe vann. De er spørst når de får fixet de såm gjør att vannet blir urent. Tror de kann ta en tid...

Kjenner til det. Her tok det ca en mnd. De fikset jo med en gang, men det ble ikke bra og det tok dem en mnd før det var i orden til skikkelig bruk. Men å hoppe over en uke med vannbytte er ingen krise i så stort kar, så lenge det er GODT innkjørt da.
Ja de er godt innkjørt men har kjøpt litt vann nå så kann bytte noe tror de kan ta en stund her og får nesten ALT er ødelangt her...
Prøv å samle regnvatn!
Sett ut ein stor bøtte med ein sil på toppen og set den under ein takrenne og kok vatnet før du tar det oppi akvariet!
Anett
Ja de er godt innkjørt :) men har kjøpt litt vann nå så kann bytte noe ;) tror de kan ta en stund her og får nesten ALT er ødelangt her...

Da får vi håpe dette går seg til.

Faren ved regnvann er vel at det KAN senke ph'n en del om man har normal ph i krana tror jeg. Dog, ikke noe problem her, for vi har utrolig lav ph Men sjekk litt på regnvann, tror ikke du trenger å koke det nemlig. Men det står masse rundt det her inne.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap