Vannverdier.

har målt vannverdiene i karet mitt. og lurer på om de er ok får fiskene eg har.
ph 6,5 gh6 kh2 no2 0.

fiskene eg har

neontetra
palett ciklide
praktbotia
sølvhai
gibbicebs
pleco
L340
L270
ildhale
Neontetra vil ikke ha GH på over 3 men det er mange der som ikke vil ha GH på under 5. Sånne ting bør man planlegge på forhånd. Det er vel best den er som den er. Senker man GH vil de andre fiskene dine mistrives.

Er litt spent på sølvhaiene dine. De vil ha store akvarier.
Hva med kh på 1-2?

Et spørsmål til mallene mine er av og til oppe i overflaten etter luft?
Er de fårlite luft i vannet eller noe annet?
KH går hand i hand med PH og fungerer som en stabilisator for PH, burde vel helst vert litt høyere men har ingen direkte innvirkning på trivselen til fiskene av det jeg vet

At noen andre enn fisker som liker å være ved vannoverflaten "gisper etter luft" er ikke bra. Hvor ofte skifter du vann?
Skifter1/3 av vannet to ganger i uka..
Hvor stort kar har du? Og hvor lenge har du hatt det? At dem gisper etter luft i overflaten kan bety nitrittforgiftning. Hvis du ikke har, så ville jeg ha kjøpt en dråpetest til NO2 og få testet så fort som mulig.
Anett
Et spørsmål til mallene mine er av og til oppe i overflaten etter luft? Er de fårlite luft i vannet eller noe annet?

Dette er ikke unormalt for maller. Ikke noe å bekymre seg om så lenge ikke andre fisker henger i overflaten.
Vannverdier
Vannverdier Som akvarist må man faktisk også lære seg litt om vannkjemi. Selv om man skulle tro det var biologien som var viktigst Jeg gjør rede for korrekt allokering av skyggeprisene utifra en bestemt tolkning av modellens vannverdier.

Karet er på 350 L. Har tatt flere dråpe tester uten noe utslag på nitritter. Karet har vert i drift ca 1år.
Det er nok litt for lite til sølvhaier desverre
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Broch
Reklame for plussmedlemskap