Hjelp!

Hei!
har hatt akvarie siden begynnelsen av Mai. jeg satte fisk i det i slutten av april. alt har fungert utmerket , (har 13 fisker) og akvariet er 65l. Men for noen dager siden har akvarievannet begynt å bli litt grønnskjær -aktig vannfarge på vannet. (uklart vann). kan dette være nitritt? noen som haar noen forslag til hva jeg bør gjøre?
håper på svar kjappest mulig!
Jeg vil nok tro at det er grønne alger.

Har du noen algespisere i akvariet? Sugemaller eller Sae eller noe?

Det finnes algemiddel men de er litt skumle. Jeg bruker Happy-Life sine men andre mener de har opplevd fiskedød og rekedød etter å ha brukt de.

Ta noen vannbytter. Ikke gi for mye mat til fiskene. Alger som setter seg på glasset kan vaskes vekk med filtervatt. Kjenner du noen som har sugemaller å låne deg?

http://akvaforum.no/text.cfm?path=1798,1840

Her er noen artikler om alger...
Høres ut som svevealger. Står litt om det i innlegg 7 her, ellers kan du søke her på forumet, så finner du nok svar...
setter stor pris på at dere hjelper meg jeg har en algespiser ja. da blir jeg å prøve å dekke til akvariet for å hindre lyset til å komme inn i noen dager. Fiskene tåler vell det?
Det er ingen problemer med det nei. Ta gjerne et vannbytte først, og du kan også la være å mate fiskene de dagene det er mørklagt.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap