- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Ph, gh, kg, temp, nitrit, nitrat og annet måler?
Ph, gh, kg, temp, nitrit, nitrat og annet måler?
Hei, vil veldig gjerne ha en måler som måler Ph, Gh, Kg, Temperatur, Nitrit, Nitrat osv. De viktigste er ramset opp. Vil ha en sånn elektrisk, ikke strips eller vanntest.
http://www.ebay.com/itm/Instrument-Mesure-BLUELAB-GUARDIAN-Nutriment-PH-Temperature-Tout-en-Un-/190909612039?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item2c73198007
Dette er noe som ligner, aner ikke hvor jeg kan få tak i en som passer alle tingene jeg vil ha med. Er det noen som har en lignede ting? Jeg vil gjerne ha en sånn som ikke koster mer enn 2000-2500.
Håper noen kan hjelpe meg, per i dag har jeg bare en Ph måler siden jeg ikke synes de testene med sånn ca. resultat. Jeg vil ha akkurat resultat eller ikke noe. Så jeg har aldri målt gh, kg, nitrit eller nitrat. Men fiskene trives, og øker i antall
Men nå vil jeg gjerne vite det, så håper noen har noe ligneden eller tenker på å kjøpe.
Kom gjerne med tips om hvilken eller hvor jeg kan kjøpe en sånn.
http://www.ebay.com/itm/Instrument-Mesure-BLUELAB-GUARDIAN-Nutriment-PH-Temperature-Tout-en-Un-/190909612039?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item2c73198007
Dette er noe som ligner, aner ikke hvor jeg kan få tak i en som passer alle tingene jeg vil ha med. Er det noen som har en lignede ting? Jeg vil gjerne ha en sånn som ikke koster mer enn 2000-2500.
Håper noen kan hjelpe meg, per i dag har jeg bare en Ph måler siden jeg ikke synes de testene med sånn ca. resultat. Jeg vil ha akkurat resultat eller ikke noe. Så jeg har aldri målt gh, kg, nitrit eller nitrat. Men fiskene trives, og øker i antall
Men nå vil jeg gjerne vite det, så håper noen har noe ligneden eller tenker på å kjøpe.
Kom gjerne med tips om hvilken eller hvor jeg kan kjøpe en sånn.
Postet 05.10.13 kl 22:27
Postet 05.10.13 kl 23:33
Postet 06.10.13 kl 08:03
Hvis han har et så billig måleapparat med alle de funksjonene, er det jo bare å kjøpe maken ? Gi oss gjerne en link.
Det er en viss sammenheng her som det er bra å være obs på. Jo høyere nøyaktighet man krever, jo mer går prisen opp og jo mer krever det av brukeren. For de fleste målinger av akvarievann er det enklere og kjappere å bruke dråpetester...de er nøyaktige nok i og med at verdiene enten skal være null eller innenfor et visst område.
Det er en viss sammenheng her som det er bra å være obs på. Jo høyere nøyaktighet man krever, jo mer går prisen opp og jo mer krever det av brukeren. For de fleste målinger av akvarievann er det enklere og kjappere å bruke dråpetester...de er nøyaktige nok i og med at verdiene enten skal være null eller innenfor et visst område.
Postet 06.10.13 kl 10:17
Mini FiskHåper noen kan hjelpe meg, per i dag har jeg bare en Ph måler siden jeg ikke synes de testene med sånn ca. resultat. Jeg vil ha akkurat resultat eller ikke noe. Så jeg har aldri målt gh, kg, nitrit eller nitrat. Men fiskene trives, og øker i antall :)
Gammelt jungelord: Det beste er det godes fiende.
Du kan nok være i ferd med å virkeliggjøre dette. Det er bedre å ha en god nok info om vannverdiene dine enn ingen info. Dråpetester gir god nok info. Ettersom det er vanskelig å kommunisere med fisk, er det også vrient å vite om de faktisk trives eller om de bare overlever og gjør det fisk gjør for å overleve, spise og yngle.
Postet 06.10.13 kl 15:47
Sigmund - ex 530[QUOTE=Mini Fisk] Håper noen kan hjelpe meg, per i dag har jeg bare en Ph måler siden jeg ikke synes de testene med sånn ca. resultat. Jeg vil ha akkurat resultat eller ikke noe. Så jeg har aldri målt gh, kg, nitrit eller nitrat. Men fiskene trives, og øker i antall :)
Gammelt jungelord: Det beste er det godes fiende.
Du kan nok være i ferd med å virkeliggjøre dette. Det er bedre å ha en god nok info om vannverdiene dine enn ingen info. Dråpetester gir god nok info. Ettersom det er vanskelig å kommunisere med fisk, er det også vrient å vite om de faktisk trives eller om de bare overlever og gjør det fisk gjør for å overleve, spise og yngle.
Jeg har holdt på med akvarium halve livet mitt, jeg vet at fiskene trives og vil ikke ha dråpetester da disse er for unøyaktige.
SS: Han som hadde denne tingen, hadde ikke link. Har kjøpt for noen år siden, men er noen som prøver å finne lignnde på ebay. Skal si i fra hvis jeg finner.
Postet 06.10.13 kl 20:13
Postet 06.10.13 kl 20:49
Postet 06.10.13 kl 21:06
Kan ikke skjønne at du ikke kan bruke dråpetester som 99,9 % av anerkjente akvarister bruker ,disse er som godt som mulig nøyaktige og gir deg god peiling på forholdene i karet. Vet om saltvannsfolk som kan ta målinger og evt. tilsetninger via pcèn ,men da er du raskt oppe i 30.00 kr. og det var vel ikke noe sånt du hadde tenkt ?
Du skriver ellers at du har holdt på med fisk i halve livet dit ,men det sier ikke så veldig mye da siden vi ikke vet alderen din.
Ble litt nyskjerrig og gikk inn på profilen din og ble da litt overrasket over karene dine og fiskesammensetningen din. Var ikke helt begeistret og hvilke fisker og mengde som var i de literene dessvere
Du skriver ellers at du har holdt på med fisk i halve livet dit ,men det sier ikke så veldig mye da siden vi ikke vet alderen din.
Ble litt nyskjerrig og gikk inn på profilen din og ble da litt overrasket over karene dine og fiskesammensetningen din. Var ikke helt begeistret og hvilke fisker og mengde som var i de literene dessvere
Postet 06.10.13 kl 23:46
Postet 07.10.13 kl 00:19
Postet 07.10.13 kl 02:20
Postet 07.10.13 kl 09:00
Sølvi GullaksenKan ikke skjønne at du ikke kan bruke dråpetester som 99,9 % av anerkjente akvarister bruker ,disse er som godt som mulig nøyaktige og gir deg god peiling på forholdene i karet. Vet om saltvannsfolk som kan ta målinger og evt. tilsetninger via pcèn ,men da er du raskt oppe i 30.00 kr. og det var vel ikke noe sånt du hadde tenkt ? Du skriver ellers at du har holdt på med fisk i halve livet dit ,men det sier ikke så veldig mye da siden vi ikke vet alderen din. Ble litt nyskjerrig og gikk inn på profilen din og ble da litt overrasket over karene dine og fiskesammensetningen din. Var ikke helt begeistret og hvilke fisker og mengde som var i de literene dessvere :(
Tusen (IKKE) takk da!
Dette er fra jeg var yngere, har glemt å oppdaterre.
Skal ikke spørre mer jeg, kan spørre en annen plass, der jeg ikke blir slaktet!
Men det er greit at du sier i fra, men kanskje pakke det litt inn, jeg er kun 14 år.
Skal oppdatere karene på profilen, så får du se om jeg fortsatt er like dårlig på dette med antall osv.
Takk Tore, jeg var innom en akvarist so har drevet over 40 år i går, han var utrolig inponert over alle fiske navnene jeg visste, både på latin og bruksnavn. Gikk å ramset opp, noen feil, andre visste jeg ikke. Men innenfor de fiskene som jeg har interessen min hadde jeg de fleste rett.
Postet 07.10.13 kl 09:32
Postet 07.10.13 kl 09:48
Postet 07.10.13 kl 09:59