- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Plutselig nitrit.
Plutselig nitrit.
Aaargh....
Jeg tror jeg har driti meg ut.
Har ett Juwel Rio 180L som har vært stabilt og fint i ett halvt års tid.
Hadde en stor-rengjøring i karret for en uke siden, og i går målte jeg utslag på Nitrit.
Jeg lurer på om jeg kan ha renset filteret mitt for godt. Fjernet for mye gode bakterier.
Jeg har nå hatt hyppige vannskift for å holde verdiene nede.
Jeg har ett Lido 120 som kjører stabilt. Vil det hjelpe om jeg tar halve filtermassen derfra og flytter over i 180 litern? Eller har det lite for seg? Har samme filteret i begge karene.
Jeg tror jeg har driti meg ut.
Har ett Juwel Rio 180L som har vært stabilt og fint i ett halvt års tid.
Hadde en stor-rengjøring i karret for en uke siden, og i går målte jeg utslag på Nitrit.
Jeg lurer på om jeg kan ha renset filteret mitt for godt. Fjernet for mye gode bakterier.
Jeg har nå hatt hyppige vannskift for å holde verdiene nede.
Jeg har ett Lido 120 som kjører stabilt. Vil det hjelpe om jeg tar halve filtermassen derfra og flytter over i 180 litern? Eller har det lite for seg? Har samme filteret i begge karene.
Postet 14.01.14 kl 10:16
Endret: 14.01.14 kl 10:24
Postet 14.01.14 kl 11:24
Eventuelt ta svampen fra det gode filteret, stikke det ned i det andre akvariet ved siden av filterinnsuget, og klemme ut noe gørr sånn at gørra går rett i filteret. Så er det bare å sette svampen tilbake der du tok den fra. Men hvis svampene er like store, er det heller ikke noe i veien for å bare bytte litt rundt på dem.
Postet 14.01.14 kl 12:17
Postet 14.01.14 kl 12:37
Postet 15.01.14 kl 10:21
Postet 15.01.14 kl 10:33
Postet 17.01.14 kl 20:02