- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Borevann
Borevann
Hei!
Noen som har erfaring med borevann?
Har bodd et halvt år med borevann nå, men er redd det skader fisken min.
Jeg har tilført vanlig vann (hentet fra et annet sted) sammen med borevannet ved hvert delbytte så ikke Gh skulle bli så høy. Den holder seg på 6 i akvariet (borevannet på 15). Skjønner at det ikke holder nå. Har mistet flere Kuhliiåler og mistenker borevanninnholdet. Resten (smykkegurami, eplesnegler og reker) trives veldig godt og leker.
110 l, fine vannverdier.
Er det aquasafe jeg kan bruke da? Eller noen andre forslag?
Noen som har erfaring med borevann?
Har bodd et halvt år med borevann nå, men er redd det skader fisken min.
Jeg har tilført vanlig vann (hentet fra et annet sted) sammen med borevannet ved hvert delbytte så ikke Gh skulle bli så høy. Den holder seg på 6 i akvariet (borevannet på 15). Skjønner at det ikke holder nå. Har mistet flere Kuhliiåler og mistenker borevanninnholdet. Resten (smykkegurami, eplesnegler og reker) trives veldig godt og leker.
110 l, fine vannverdier.
Er det aquasafe jeg kan bruke da? Eller noen andre forslag?
Postet 23.01.14 kl 20:42
Postet 23.01.14 kl 20:48
Postet 23.01.14 kl 20:56
Postet 23.01.14 kl 21:09
Neinei, det er ikke Gh som er problemet, for den er ganske lav.
Jeg tester alt som er på teststrips for en indikasjon, også med dråpetest på pH og gH og nitritt. Alt dette er ok. Er det kanskje noen andre ting, som tungmetaller, i borevannet som kan være farlig?
Ingenting har dødd før jeg byttet til borevann.
Kan jo selvfølgelig være sykdom også, men det har jeg aldri hatt før. Ingen tegn på det heller, bare plutselig død en etter en.
Guramiene har jeg ikke lengre.
Takk for hjelp
Jeg tester alt som er på teststrips for en indikasjon, også med dråpetest på pH og gH og nitritt. Alt dette er ok. Er det kanskje noen andre ting, som tungmetaller, i borevannet som kan være farlig?
Ingenting har dødd før jeg byttet til borevann.
Kan jo selvfølgelig være sykdom også, men det har jeg aldri hatt før. Ingen tegn på det heller, bare plutselig død en etter en.
Guramiene har jeg ikke lengre.
Takk for hjelp
Postet 23.01.14 kl 21:31
Postet 23.01.14 kl 21:45
Postet 23.01.14 kl 21:50
Postet 23.01.14 kl 21:59