Testing

Hei
Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt sann som jeg tester vannet i akvariet med? Tenkte å kjøpe på nettet, å få det litt billigere enn i dyrebutikken.
Nå døde det 4 ciklider i natt, og akvariet har jeg hatt i 6 måneder. Så da var det bare å få bytte litt vann, og det må jeg jo fortsette med framover. Vist det er no2?? som gjør det da. Noen som vet hva det kan vere?
Anbefaler at du kjøper JBL dråpetester til akvariebruk. De er gode. Det du bør ha i hus og teste med ved mistanke om noe muffens, er test for nitritt, nitrat og ammoniakk. Alle tre er veldig lurt å ha, sånn at du kan teste om noe skjer. I tillegg bør du absolutt ha en ph-test.

Har du kjøpt noen nye fisk til akvariet ditt de siste to, tre månedene? Det KAN være sykdom som gjør at du mister fisk. Ikke alle sykdommer slår ned som en bombe og dreper momentant, mange sniker seg på over tid og bruker lang tid på å spre seg. Diffuse eller manglende symptomer å se gjør det ikke enklere.

Start med å bytte vann oftere enn normalt. Bytt f.eks 20-30% av vannet annenhver dag til du har fått vannverditestene i hus og kan få sjekket alt.
Takk for svar
Kjøpte noen juvel og palett ciklider for ca 3-4 måneder siden. Har ikkje sett noe på fiskene at de er slappe eller noe. Men så var jeg og hentet en gibbiceps på fredag. Så kan jo hende det har noe med han og gjøre? Dette skjedde jo plutselig over natten. Så var jo bare til og bytte litt vann, og nå ser resten av fiskene pigge ut igjen.

Så får kjøpe de testene, så får jeg se utrolig kjipt om plutselig alle ligger død en dag!

Fikk skikkelig stikk i magen når jeg såg de. Såg jo ikke de som var i livet da. Så trodde alle var strøken med!! :O Så nå er det full fokus på å bytte vann og holde de i live!
Sitter å planlegger mulig oppstart av akvarium selv og har sett litt rundt på tester osv.

Tror aquamanias er en ganske god nettbutikk(etter å ha lest på forumet her)
Ser også utsom JBL sine dråpetester er det foretrukne merket/type test.

Vurderer selv

De har også mindre sett med færre typer tester, eller "singel" pakker om du kun vil ha en enkelt test. Her:
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap