Bactosprint

Det står mye om "bactozym" her på forumet og jeg har inntrykk av at det vanligste rådet er å ikke bruke dette ved innkjøring.

På TAM Alna anbefaler de et produkt kalt Bactosprint for å oppnå en raskere innkjøring.

Er det noen her som har erfaring med dette? Hvordam virker dette sammenlignet med bactozym?
Presisere mitt spørmål litt, i håp om svar

Produktet Tetra Bactozym omtales en hel del her på forumet, og jeg forstår at de fleste anbefaler å ikke bruke det, - at effekten er tvilsom.

På TAM Alna anbefaler de produktet Aquarium Münster Aquavital Bactosprint. Er det noen her som har erfaring med dette? Er dette å regne som et tilsvarende produkt som Bactozym, eller er det noen forskjeller i virkemåte?
Mulig det ikke er så mange som har forsøkt det. Googlet det, men fant lite personlige erfaringer der også. Kanskje du kan prøve det ut, teste regelmessig og finne ut om det funker?
Takk for svar Tante Astrid. Jeg er nybegynner, og vet ikke om jeg har erfaring nok til å kunne vurdere/dokumentere virkningen av Bactosprint.

Jeg skal igang med innkjøring av et 125 liters akvarium nå, - mitt første Jeg har tenkt å bruke salmi-metoden der, - men har noen spørsmål til det som jeg tenkte ta opp i en annen tråd.

Butikkens anbefaling til Bactosprint er at man kan sett i fisk et par dager etter at man har hatt i middelet.

Hvis man skulle brukt Bactosprint sammen med Salmi metoden, så ville man evt kunne sett at nitrat/nitritt-syklusene kom i gang raskere? Men her er det jo mange andre faktorer som spiller inn, veldig usikker på om jeg ville klare å dokumentere hvilken effekt Bactosprint hadde, når jeg ikke har tidligere erfaring med innkjøring hverken på den ene eller andre måten