Hjelp til å lese av vannverdier?

Stakk i mine første ph-pinner i dag og tror rett og slett jeg ikke skjønner alle tallene som står på eska. Det er en tysk eske med pinner som fulgte med et brukt akvarium jeg kjøpte.

Jeg skjønner ikke alltid om det er teksten som er over eller under som svarer til verdiene?

Dette er sikkert et veldig dumt spørsmål, men er det noen som kan forklare meg hva denne strimlen viser/evnt hva teksten på boksen svarer til ift til fargene?
Beste er å kaste hele boksen i søpla og skaffe deg dråpetester. JBL er absolutt å anbefale og meget nøye. Disse test stripsene er unøyaktige og er langt ifra noe å stole på
Jeg har samme og bruker den i tillegg til dråpetester. Ikke like nøyaktig, men funker greit som indikator.

Det viktigste er nitritt nr. 2 fra toppen den må være helt hvit. Hvis ikke må du umiddelbart bytte 30-50% vann + slamsuge. Helst må nitritt måles med dråper, for utslag på den er giftig for fiskene.

Nr1 fra toppen nitrat bør være mellom 10-25 for høyt nitrat svekker fiskene over tid.

Strek 3,4 og 5 indikerer Gh. Mellom 7-14 på din tror jeg

Strek 6 Kh mellom 6-10 på din tror jeg
Strek 7 ph 7,6 På din tror jeg.

For å vite hvilken verdi fiskene dine burde ha ser du i fiskebasen på de ulike artene.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap