Vannbytte i kveld eller vente til i morgen?

Nitritt var i dag tidlig på 0,4. Tok et vannbytte på 2/3 i 11-tida og fikk nitritten ned på 0,2. Den er fortsatt på 0,2, så den har ihvertfall ikke steget siden vannbyttet. Bør jeg ta et til vannbytte nå i kveld, eller kan jeg vente til i morgen?

Ingen fisk viser tegn på forgiftning foreløpig ihvertfall..
HeidiKatrine
Nitritt var i dag tidlig på 0,4. Tok et vannbytte på 2/3 i 11-tida og fikk nitritten ned på 0,2. Den er fortsatt på 0,2, så den har ihvertfall ikke steget siden vannbyttet. Bør jeg ta et til vannbytte nå i kveld, eller kan jeg vente til i morgen? Ingen fisk viser tegn på forgiftning foreløpig ihvertfall..

Jeg vet ikke men tror ikke det er sånn at de dør på stedet heller
Men skal bare hjelpe deg å holde tråden oppe jeg, tørr ikke uttale meg om noe...

*Bump*Bump
Det er ikke slik at de dør umiddelbart, nei...men det er skadelig over tid. Likevel kan du nok vente til i morgen med å bytte mer vann, hvis du tar det litt tidlig på dagen.
SilverShaded
Det er ikke slik at de dør umiddelbart, nei...men det er skadelig over tid. Likevel kan du nok vente til i morgen med å bytte mer vann, hvis du tar det litt tidlig på dagen.

Takk. Da tar jeg kvelden og håper ingen i akvariet tar kvelden i løpet av natta.
Tilfeldig bekjentskap
© Dag L.Fjeldstad
Reklame for plussmedlemskap