Hva er ph verdien?

Hei,

Jeg blir utrolig usikker på hva Ph verdien i karet og vannkranen er...Teste strips sier 6,5 mens JBL sin dråpetest blir jeg ikke klok på. Legger ved ett bilde av dagens test. Hva kan dette tolkes som, så godt det lar seg gjøre ut fra ett bildet
Det er umulig å svare på når røret ikke står i stativet.
Hva test-stripsen sier, må du bare glemme. Men pH-testen som går fra 3 til 10 er ikke særlig nyttig...oppløsningen er så stor at testen både blir for unøyaktig og vanskelig å lese av. Skaff deg heller enten pH-test 6-7.6 eller pH-test 7.4-9.0 (ettersom hvilket pH-område du beveger deg i).
Takk for tilbakemeldingen

Ifølge bruksanvisningen til JBL så skal akkurat denne testen tas i ett stort måle rør og det røret går ikke ned i beholderen. Fant det hele rart jeg også, men så det skulle gjøres annerledes dersom jeg hadde den testen du nevner.

Men da får jeg se om jeg får tak i en bedre test Tenkte kanskje jeg hadde veldig dårlig fargesyn ett øyeblikk hehe.
Jøss...er så lenge siden jeg brukte pH 3-10, så jeg må ha glemt at den ikke bruker holder. Sorry !
Uansett, det er nok ikke dine øyne det er feil på...som sagt er dette en test med veldig grov oppløsning, og den er hard å lese av. Og med en oppløsning på bare 0.5 har denne testen uansett nokså begrenset verdi.
Hehe ikke noe problem Fornøyd med at du ga meg ett hint om en bedre test! Nå er det å sette seg å netthandle
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap