No3 test

Når man ikke treffer helt på farge, leser man da av i mitten ?
eller flytter man til nærmeste, skjønte ikke helt dette ?
leste noe om å tilsette destillert vann! ble ikke helt klok på det!
legger ved noen bilder, så forslag om verdi motas, SilverShaded
Jeg for min del bare anslår en mellomverdi utfra hvilken det likner mest på, ikke nødvendigvis midtverdi. Noen eksakt verdi blir det jo uansett ikke (det er jo usikkerheter knyttet til slike tester i utgangspunktet), og det er ikke så farlig heller.

Veldig vanskelig å lese av på et foto, men kanskje 12-13?
Ph
takk for svar, da er PH min 7,6 lenger går ikke skalaen
Denne heller mer mot 5 enn mot 20. I min bok hadde jeg ført det opp som 7.5 ppm.
Å? Men den ser jo mer oransje ut enn 10? Jaja, som sagt, jeg syns det er vanskelig å lese av noe særlig bra på et foto

Edit: Vinkelen på PC-skjermen har også betydning, fant jeg ut... Best om du leser av selv, Buddha!
sumarum sumarum så er det ikke for høyt NO3 lenger, har vært 100 på strips! før jeg fikk dråper. hadde 50% vann skifte i går! og har hatt totalt 8 vannskift siden tirsdag romjula
Haha...tok ikke hensyn til at bildet er opp-ned...du har selvsagt rett, Kuledrøm, heller mer mot 20 )

pH-testen ser knallblå ut. I så fall er den utenfor skalaen, og pH kan bare fastsettes som "over 7.6".

Hehehe, der kan man se! :-P
Takk for hjelp SilverShaded og Kuledrøm, er første dag jeg bruker dråpe test "usikker" så greit med noen innspill fra proffene, jeg for nok takk på det etter hvert Hilsen Buddhafisk
Du kommer snart inn i det, Buddhafisk...og godt at Kuledrøm var våken her !! Flott å ha en kontroll-ressurs her, jeg feiler jeg også til tider
ja øvelse gjør mester SilverShaded men mangler 4 andre tester for og se om noe er galt! så du hadde lagt ut en link til noen her, ute på kløfta et sted? tror jeg skal finne nr og ta en tlf til de nå!
Ja, Aquamanias er en av de mest brukte nettbutikkene i Norge. Ingen fare å handle der, men tar noen ganger litt lang tid (jeg får varer kjappere fra Tyskland). Aquamanias er også billigst på tester her til lands.
ja han måtte bestille, jeg kunne få til neste fredag! det for gå skal legge in bestilling nå, men så ikke NH3 der nå som du sa jeg trengte? hva er det ?
NH3/NH4 er ammoniakk-testen...meget viktig.
Jeg har god erfaring med nettbutikken til Zooservice, har alltid fått varer veldig kjapt derfra.

Edit: ser nå at de ikke har NH3-testen fra JBL, men de har flere av de andre JBL-testene.
Jada, men de har ikke JBL-tester.
Jo, det har de, men ikke NH3.
Der ser man...de hadde ikke før, nemlig. Og prisene er høyere der...en jerntest koster 129 hoa Aquamanias og 170 hos Zooservice...uff
Jøss! Jeg har handlet JBL-tester der før, og da var det ikke noe særlig forskjell i pris fra Aquamanias. Høh, skuffende!!
SilverShaded
[URLBLOCK1] er ammoniakk-testen...meget viktig.

er NH3/NH4 i samme sett? eller to ulike, har bestilt NH4, synes ikke prisen var så dyr det jeg, de lå langt unner webzoo!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap