Hva påvirker vannverdiene?

Påvirker tomme pestsnegleskall vannverdier?

Hvordan påvirker store røtter vannverdiene?
For at skallet til små "pestsnegler" skal ha noe særlig påvirkning på vannverdier, må enten karet være utrolig lite, eller så må du ha så store mengder at det er ganske så usannsynlig.
Røtter senker pH.
Røtter kan senke pH litt, ja...hvor mye avhenger av typen rot. Mørke mangrove-røtter har mer tanniner enn lyse røtter som f.eks. mopani, og har derfor mer effekt. Etter en lang tid i akvariet taper effekten seg.
Hopper inn i denne tråden og spør jeg og, når jeg har både kalk stein og en mørk rot, og en lys kvist, (kan se på bilder ha jeg mener under mitt akvarie) Hvordan vil dette innvirke? Vil de utligne hverandre? Jeg har stabile vannverdier så langt. Eneste jeg har KH på 1 som bekymrer meg litt, men å øke den vil da og øke PH noe jeg ikke vil da PH ligger på 6,8.
Kalkstein øker pH/KH og GH. Ville tatt den ut, eller ihvertfall overvåket nøye. Jeg syns røtter har lite effekt på pH lite - jeg merker ikke noe pH-endring mellom vannbyttene. Og da har jeg ikke noe som Driver pH opp i karet, samt at KH er bare 1-2.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap