Er en kh på 6 høyt?

Hei, har akkurat begynt å måle vannverdier med JBL dråpetester og finner en KH på 6 og en PH på 7.2. Høres dette rart ut? Videre ønsker jeg meg lavere PH da det i følge et skjema som fulgte med testsettet ikke er helt gunstig for planter osv med denne komboen. Finnes det noen god måte å senke PHen på?
Jeg tviler litt på at du har KH 6 og pH 7.2....med så høy KH burde pH også vært høyere. Sikker på at KH-målingen din er riktig ?
Har du målt de tilsvarende verdiene i kranvannet ditt ?

De verdiene er imidlertid ikke noe som er galt for planteveksten. Tipper du har tatt dette ut fra CO2-tabellen ?
hehe, CO2 modellen ja. Var veldig mystisk med KH. Målte igjen litt senere i går og da kom jeg frem til 5 KH, mens vannet i krana lå på 2. I dag ligger KH plutselig på 3 i akvariet. Var det fordi jeg nettop hadde tatt i ammoniakk tro? Ammoniak verdiene er minimale nå, men nitritten er så høy at den går utenfor tabellen. Er det slik det skal være? Begynte på en litt klønete uforutsigbar salmi-metode for en uke siden.
Tror det er substratet ditt som lager trøbbel for deg, faktisk. Innkjøring med soil kan være litt trøblete. Men hvis du følger Guiden, burde du ikke havne helt på jordet
Men hvis du har en KH på 2 i krana, burde du ikke ha 5-6 i karet. Men som sagt, vanskelig å si hva dette substratet egentlig gjør.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA2013
Reklame for plussmedlemskap