Jern

Kan det bli for mye jern i vannet, slik at fiskene tar skade av det? Skrubbet 3D bakrunnen med et algeredskap jeg kjøpte i dyrebutikken. Flaten på denne kunne minne om stålull. Rev opp noe av jern materialet under skrubbingen.
Nei, jern er lite farlig for fisker, de kan tåle opptil flere hundre ppm. Men for reker er det mer farlig, vil jeg tro. Men det er jo ikke så pent å ha jernspon i karet, det vil ruste.
Jern
Brukte slamsuger og magneter for å få opp jern avfallet... Men har solgt aquariet hvor jeg hadde denne "rengjøring". De lå alle på rygg etter første natta hos ny eier. Han har fått sjekka vannvardier i dag på dyrebutikk, og skriver sitert fra dyrebutikken "vannet var veldig bra".
Når "vannet er veldig bra" må jeg spørre : bra for hva/hvem ? Og ble det målt med dråpetester ? Hvis dette var et nytt kar, var det skikkelig innkjørt ? Tror neppe disse fiskene går på rygg av litt jern, så det må ha vært noe annet....
Huff
Føler jeg har gjort feil... Men her er verdiene før og etter flytting... Tilsatte GH+ hos det nye hjemmet umiddelbart siden vannet var altfor bløtt.
Takk for svar :)
Og fiskene fikk bo i samme karet som de ble flyttet til... Skjønner ingenting... Trist for nye eiere...
Ganske Brutalt fall på GH på kort tid, ihvertfall i mine øyne.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap