78 (?) liters reparasjonsobjekt

fikk et 8 kantkar av en jeg kjenner hvor det ene glasset var sprukket, dette er et helglasskar og jeg kjente nervene kom for denne typen reparasjon har jeg ikke vært borti før.

nåja, det var bare en ting å gjøre og det var å gyve på med dødsforakt... det regnet syndefod ute så bilen ble forvist ut i regnet og garasjen ble et midlertidig verksted.
når jeg skulle skjære ut den ødelagte platen så gikk lyset, undertegnede tuslet da over til snill nabo med skikkelig verksted i garasjen.

ut med plata og neste dag var det ut og få tak i ny, snill glassmesterinne lagte til og i mellomtiden var det inn på centrum zoo for å kjøpe filter og varmekolbe.
endte opp med et eheim aquaball og sera varmekolbe.. har aldri testet aquaballen så hvorfor ikke

men så begynte moroa... det var akkurat som om noen hadde rottet seg sammen så jeg ikke skulle få tak i silikon.. var innom 5 butikker før jeg fikk fatt i rettet typen.
kommer hjem og begynner å lime og da sprakk toppen av tuben så undertegnede fikk hendene fulle av klissen silikon... herlig...

nåja, fikk nå klasket på glasset men jeg må innrømme at resultatet ble alt annet en pent, jeg mistenker at jeg bruker alt for mye silikon men jeg klarer ikker helt å stole på skjøten... selv om jeg ser hvor liten den opprinnelige skjøten var.

ingen skal si at silikon lukter godt når det herder men gudsjelov så hadde jeg vett nok til å stå ute denne gangen... he he, det hadde jeg ikke sist og så surrete og vondt i hodet er det lenge siden jeg har hatt.

som sagt, ikke den peneste skjøten i verden men det gir jeg blaffen i så lenge det blir tett, dette er baksiden uansett
da er det bare å sjekke om jeg faktisk fikk tettet det, lot det stå over natten for sikkerhets skyld.
og tro det eller ei... det ble tett

med god hjelp går alt så meget bedre (!) selv om hjelpemannen virket mer interessert i å grave ut innholdet av en revnet sandsekk jeg har stående... rotekatte !

fyllte opp vann og satte i gang varme og filter, kommer til å skvise oppi litt filtergugge i "ballen" når temperaturen er mer normal, får se over plantene jeg har for å sjekke hvem som skal få flytte og.
når det gjelder lys... vel, her er det back to basics med skrivebordslampe igjen... er faktisk det jeg har hatt mest hell med og
Kult
Silikon er virkelig noe griseri, ja, og for en stank... jeg tåler det egentlig godt, men gubben får helt hetta. Han klager så jeg blir sprø. Derfor silikonerer jeg nå alt ute, for å slippe klagesangen fra han

Det ser ut til at du fikset dette bra
Sleng ut noen flere bilder når karet er beplantet og befisket etterhvert også..?
flere bilder kommer, må bare få tempen litt høyere en 6 grader først
elendige bilder av tanken med planter, litt støvete vann enda dessverre.
fikk en uventet kickstart da jeg måtte akuttfjerne den ene apistohunnen jeg kjøpte da hunn nummer to og hannen har funnet det for godt å leke i 28 literen de har gått i karantene i... kunne ikke grabukkene ventet til i morgen når de skulle over i andre kar da ? hmpfh...

nåja... må nesten bare vente og se hva som skjer, hvis jeg får frem yngel i en 28 liter så er jeg imponert

bilde to viser mamman som redder wigglers unna nysjerrig menneskenese, wigglersen er for liten til å synes på bildet.
Ble jo kjempefint!! Godt du fikk hjelp av pusen! Ikke sikkert det hadde blitt like bra uten
Jo, dette ble jo kjempefint det =D
skulle tro om jeg hadde klart noe slik
Flott at du fikk det tett

Syntes ikke fugene dine var så ille, har sett det mye værre Selv maskerer jeg før jeg legger fuger, på den måten slipper jeg slike tynne hinner som havner der dem ikke skal.
For å smøre ut den stinkende gørra av en silicon, bruker jeg ett minibank-kort (eller lignende), som jeg har klippet en litt større bue i det ene hjørnet. Fugene blir da ganske så perfekte
*doink* maskeringsteip ja.... *doink*

det med kort var ikke så dumt, skal prøve å huske det hvis jeg må fikse mer
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap