Sånn ble akvarie bordet jeg bygde:)

Vi bygde et 245 liters akvarie bord til en kamerat! Her ble det mye prøv og feil, måtte ty til litt hjelp av en snekker kamerat!

Dårlig bilde! Tatt med mobben, kan legge ut flere vist det er interesse for det. Første forsøk med 6mm glass, gikk ikke for å si det mildt. Men med 8mm virker det bra! Tanganyika 4ever
Er det som et salongbord? Kan du plz legge ut bra bilde?
hvis det er det det ser ut som, er det jo helt sinnsykt fint! Har tenkt på noe av det samme bare at karet går ca 30-40cm opp fra bordplata i tillegg. Utrolig fint er det i allefall!
mArTii =)
Er det som et salongbord? Kan du plz legge ut bra bilde?
Salong bord ja! Med herdet glass plate til topp plate. Var redd for mye dugg under den, men det funket veldig bra da jeg hevet den litt opp slik at det er noen gode cm klaring mellom vann og dekk (bordplate)glass.

Beklager dårlig bilde! Nå er fiskene i så jeg skal ta med kameraet i løpet av helga

Her er et fint bilde når vi begynte å hive oppi første ganga med 6mm, det som gikk til hel...

Dette kom forresten ikke med på foto konken denne runden
Så kult! Lite fett med salongbord da! Legger fra seg ting oppå en glassrute med fisker svømmene under hehe
Det ser veldig bra ut

P.S. Vil foreslå brikker under ølflaskene, slik at ikke fiskene blir så lydredde.
Donald
Det ser veldig bra ut:-) P.S. Vil foreslå brikker under ølflaskene, slik at ikke fiskene blir så lydredde.

Ja det er sant det, men det er ingen kontakt med toppglasset og selve akvariet. Men det blir litt klirring og det fungerer jo som ei tromme det da
Hvordan har dere gjort det med lysamatur?
Regner med att det ikkje ligger oppå?
Sondre
Hvordan har dere gjort det med lysamatur? Regner med att det ikkje ligger oppå?

Det er et armatur på hver side! vist du ser litt nøye på det dårlige bildeet så ser mann at det er en slags boks som er bygd opp på hver side, så helt i toppen der ligger det et armatur, alla det som er på båt/ferje lugarer, alla dem med rød knapp og rugglette skjerm, billig men funker fint! Det var de korteste jeg fant! Så er det skap dører inn da til hver boks, passer til for og el utstyr bla. Dette er faktisk et veldig billig alternativ til møbel, ca: glass 1000kr, tre virke 300kr, lim 200kr, beis 70kr, lysarmaturer 250kr pr stk Så kommer pumper og akvaristisk utstyr itilegg.

Jeg er jo ekstra heldig som har en glass mester til onkel, så jeg kuttet ikke glasset selv denne gangen. Men det er like greit.... det er en drit jobb vist ikke mann har plass eller riktig utstyr og kunnskap, noe jeg har tilegnet meg over tid
Alexander Severinsen
Det er et armatur på hver side!

Smart!
Flere gode bilder!
Akvarie bordet er fint, men resten av stua er under opp-pussing så det ser litt bomba ut!
Dette ble veldig bra! Litt artig å se folk lage seg noe spesielt.
MalawiThomas
Dette ble veldig bra! Litt artig å se folk lage seg noe spesielt.

Jo takk, det er litt gøy å drive på med litt annet innenfor hobbyen! Knall gøy faktisk!
WOW - det var skikkelig stilig!
))
knallstilig !!
Har sett på sånt selv, her selger de avlange, firkanta og runde bord =))
ikek så sinnsykt dyre heller, fra 2200,-
Husmusa
Har sett på sånt selv, her selger de avlange, firkanta og runde bord =)) ikek så sinnsykt dyre heller, fra 2200,-

regner med at du har sett på de bordene de har på verdalen..Jeg anbefaler på det sterkeste å ikke kjøpe disse..Har snakket med flere som har disse bordene..Mye dogg i overglasset har ført til kortsluttning i lysarmaturen, og fiskene er skikkelige nervøse pga dunking på bordet av kopper, glass, tallerkener og lignenede..Bare et lite tips
Pent bord

Men hvordan reagerer fiskene på at det er føtter som vimser forbi til stadighet? (eller er du en sofagris, som bare sitter i ro med bordet :P)
Hvordan er det å stelle i karet, vil tro at det er ned på knærne? Og til slutt, hvilken filtrering har du i dette? Er jo vanskelig med utvendig, med mindre du senker dette ned i gulvet
Frank Angell
Pent bord :) Men hvordan reagerer fiskene på at det er føtter som vimser forbi til stadighet? (eller er du en sofagris, som bare sitter i ro med bordet :P) Hvordan er det å stelle i karet, vil tro at det er ned på knærne? Og til slutt, hvilken filtrering har du i dette? Er jo vanskelig med utvendig, med mindre du senker dette ned i gulvet ;)

Det er to innvendige eheim pumper som jeg ikke har sett på nett enda, dvs ikke på nett butikker hvertfall. De er beregnet på 200L pr stk og fungerer veldig bra! Fisken er ikke sky av seg altså, som du ser på bildene så har de mye gjemmesteder så de flykter ikke rundt i akvariet. Glass plata som ligger over er ikke i kontakt med akvariet i det hele tatt så om det blir litt dunking i denne så gjøre det ingen ting. Og for det andre så står det i stua til en kunstner type som ikke har altfor mye fest og bråk så de har det fint der

Jeg vil bare pressiser at bordet til slutt ble dyrere en de kjøpe bordene, pga av vi lagde akvariet to ganger, vist dere legger merke til gulvet på de bildene så er vegg til vegg teppet revet ut. 0.6mm glass sprakk , med akvariet fullt av vann! Men nå er det ok, og vårt er jo mye finere en de kjøpe greiene! Nær sagt selvfølhelig...øh...hehe
Husmusa
Har sett på sånt selv, her selger de avlange, firkanta og runde bord =)) ikek så sinnsykt dyre heller, fra 2200,-

Hehe, kan bli dyrt nok dersom man ikke tenker over alle karene som knuses fordi en eller annen ikke klarer å holde bena i ro når de sitter ved bordet
Malldrian
[QUOTE=Husmusa]Har sett på sånt selv, her selger de avlange, firkanta og runde bord =)) ikek så sinnsykt dyre heller, fra 2200,-

Hehe, kan bli dyrt nok dersom man ikke tenker over alle karene som knuses fordi en eller annen ikke klarer å holde bena i ro når de sitter ved bordet
Sett opp skilt: Vernesko strengt forbudt :p
Tilfeldig bekjentskap
© Bjørn Hallberg
Reklame for plussmedlemskap