Kan man bruke bark og pinner fra naturen?

Sitter å kjeder meg med rettslære på skolen, men så fant jeg ut at jeg har jo et spørsmål til dere!

Kan man bruke bark og pinner fra trær fra naturen, eller er ikke det så lurt? Må man behandle de med noe for å ungå sopp (hvis sopp kan komme...?) eller andre ting?
Har sett bark brukt flere ganger, da var det snakk om bark fra bjørketrær. Korken var naturlig nok fjernet, da denne inneholder til dels store mengder kvae og sure forbindelser. I tillegg vil denne garantert råtne temmelig fort.

Når det gjelder greiner, bør disse være døde før man bruker dem. Ferske, levende greiner vil fort bli angrepet av sopp.

Du må ikke behandle greinene\ barken, men det er jo naturlig nok en fordel å fjerne skitt fra disse før man har dem i karet.
[QUOTE=Frank Angell]Har sett bark brukt flere ganger, da var det snakk om bark fra bjørketrær. Korken var naturlig nok fjernet, da denne inneholder til dels store mengder kvae og sure forbindelser.

Hva mener du med korken?
Mellom selve treet og barken, er det ett korklag. Hvor tykt dette er kommer ann på mange ting, som treets alder, vekstforhold og treslag.

Selve barken er bare det tynne laget ytters på treet
Korken er korkaktig (naturlig nok, ikke sant?), og vil derfor lett oppdages.,

Har ikke noe bark liggende her, slik at jeg kan vise det med bilde.
Bilde, det går bra, skjønte det nå Thank you!
Tips om fine røtter
Har du mulighet til å dra til et regulert vann, vil det ligge masse flotte røtter og grener du fint kan bruke i akvariet. Har gjort det selv. Du må gjerne koke den, så synker de fortere og du er sikret at de ikke inneholder noen organismer du ikke vil ha i akvariet ditt. De fleste bare skrubber stein og greiner godt før de putter dem oppi.
Tilfeldig bekjentskap
© Tiril Haug
Reklame for plussmedlemskap