- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Dingser til å holde slangen ved vannbytte?
Dingser til å holde slangen ved vannbytte?
Jeg trenger et eller annet som holder slangen på plass og hindrer den i å gli når jeg skal bytte vann.
På den siden av slangen som suger vannet UT av akvariet, har jeg festet et slikt grønt Eheim-rør som egentlig er til filterslangene, en slags "U".
Men den andre enden, den som skal legges inn i dusjkabinettet... hva kan jeg bruke der for å være helt sikker på at slangen ikke ruller ut, vrir seg, eller glir ut og sprer vannet på gulvet istedet?
Jeg kan ikke være i begge ender av slangen samtidig og passe på, så det hadde vært fint å ha noe som holder den på plass
Idèer, anyone....?
På den siden av slangen som suger vannet UT av akvariet, har jeg festet et slikt grønt Eheim-rør som egentlig er til filterslangene, en slags "U".
Men den andre enden, den som skal legges inn i dusjkabinettet... hva kan jeg bruke der for å være helt sikker på at slangen ikke ruller ut, vrir seg, eller glir ut og sprer vannet på gulvet istedet?
Jeg kan ikke være i begge ender av slangen samtidig og passe på, så det hadde vært fint å ha noe som holder den på plass
Idèer, anyone....?
Postet 01.11.06 kl 14:57
Postet 01.11.06 kl 15:01
Postet 01.11.06 kl 15:11
Har laget et hull i rista på sluken, slik at slangen kan trees ned der. Der løsner den ikke
Sugekopp var et genialt forslag, dersom man har noe glatt å feste denne på.
Ellers er vekt av ett eller annet slag helt greit. Vet også at noen bruker slike U-bøyer fra vaskemaskiner, og hekter slangeenden over kanten på doen.
Sugekopp var et genialt forslag, dersom man har noe glatt å feste denne på.
Ellers er vekt av ett eller annet slag helt greit. Vet også at noen bruker slike U-bøyer fra vaskemaskiner, og hekter slangeenden over kanten på doen.
Postet 01.11.06 kl 19:10
Postet 01.11.06 kl 19:34
Postet 02.11.06 kl 10:30
Gode tips!
Her var det virkelig gode tips å plukke opp. Sugekoppløsningen var meget elegant. Selv har jeg slangen ut gjennom dør eller vindu og ut på plenen via en plaststamp. Den bruker jeg for å redde evt. fisk/yngel jeg måtte suge opp med slangen av vanvare. Håper i alle fall at det vil funke slik at de ikke går rett over kanten.
Bruker hageslange med overgang til krana ved vannbytter. Samme slange brukes som hevert for å få vannet ut.
Bruker hageslange med overgang til krana ved vannbytter. Samme slange brukes som hevert for å få vannet ut.
Postet 02.11.06 kl 10:58