Dingser til å holde slangen ved vannbytte?

Jeg trenger et eller annet som holder slangen på plass og hindrer den i å gli når jeg skal bytte vann.
På den siden av slangen som suger vannet UT av akvariet, har jeg festet et slikt grønt Eheim-rør som egentlig er til filterslangene, en slags "U".

Men den andre enden, den som skal legges inn i dusjkabinettet... hva kan jeg bruke der for å være helt sikker på at slangen ikke ruller ut, vrir seg, eller glir ut og sprer vannet på gulvet istedet?

Jeg kan ikke være i begge ender av slangen samtidig og passe på, så det hadde vært fint å ha noe som holder den på plass

Idèer, anyone....?
Sugekopp! De som er beregnet til små varmekolber er ekstra lette å feste.
Burde funke glimrende med sugekopp. JEg har min slange liggende på gulvet så jeg setter bare en bøtte oppå. Det funker det og.
Har laget et hull i rista på sluken, slik at slangen kan trees ned der. Der løsner den ikke

Sugekopp var et genialt forslag, dersom man har noe glatt å feste denne på.

Ellers er vekt av ett eller annet slag helt greit. Vet også at noen bruker slike U-bøyer fra vaskemaskiner, og hekter slangeenden over kanten på doen.
kanskje ta et lite håndkle, gjøre det søkkvått, og legge oppå? Våte håndkler er relativt tunge, og de "klistrer" seg litt til gulv/badekar osv
Hos meg går slangen rett ut vinduet og ned i en sluk utfor...
Gode tips!
Her var det virkelig gode tips å plukke opp. Sugekoppløsningen var meget elegant. Selv har jeg slangen ut gjennom dør eller vindu og ut på plenen via en plaststamp. Den bruker jeg for å redde evt. fisk/yngel jeg måtte suge opp med slangen av vanvare. Håper i alle fall at det vil funke slik at de ikke går rett over kanten.
Bruker hageslange med overgang til krana ved vannbytter. Samme slange brukes som hevert for å få vannet ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap