Lavbudsjett-prosjekt

Inaktiv bruker
Fikk et akvarium gratis i en dyrebutikk i Haugesund da jeg tilfeldigvis var innom rett etter at det hadde sprukket lekk. Har tettet sprekken (som var i bunn) med en glassplate og silikon. Akvariet måler 140x40x40 utvendig.

Dette ga meg inspirasjon til et lavbudsjett-prosjekt:

Aluramma var ikke noe fin, så den har jeg lakka svart.

På "akvariebordet" mitt i dag står en 120 liter som skal flyttes til et annet rom. Dette "bordet" vil jeg bygge om med noen "så godt som nye" bordplater med laminat jeg har fått gratis på jobben. Utvide i bredde og lengde samt lage nye dører.

Samme bordplater vil jeg også bruke til å lage en lyskasse til et butikkarmatur jeg har liggende med 2x 58w rør.
Da armaturet er lenger enn akvariet, tenkte jeg å integrere 20 literen min i samme "bordet" så lyskassen kan dekke begge.

Hos en annen dyrebutikk i Haugesund (som er i ferd med å bytte lokale) har jeg kjøpt brukte innvendige filter og varmekolbe.

Når disse planene er gjennomført blir det spennende å se om jeg klarer å få tak i "lavbudsjett" fisk og planter......

Kommer nok til å legge ut bilder etter hvert.

Sett over 50 kr på min konto, så skal jeg sende deg mange eplesnegler!!
blir bra dette har et sånt lite prosjekt selv!
Det er utrolig hva en kan få om en spør rette vedkommende.

Selv pleier jeg å tigge meg ødelagte armaturer. Det er ikke armaturet som er av interesse, men de vanntette koblignene til rørene. Noen ganger er også den vanntette tennerboksen og balast brukbar.

Grunnen til at jeg samler opp dette, er planer om å lage nye armaturer med mye lys. Tenker da å lage noe ala de T-bar lysene som ellers selges, der jeg integrerer alt i ett firkantrør av alu, som hviler på glasset til karet. På denne måten kan man beholde lyset i karet, selv om en letter på lokket. I tillegg blir det jo en mye lettere topp å vippe opp, når man skal romstere i karet

Plater pleier jeg å bomme meg på byggevarene. Ofte er det 8-10mm MDF-plater som benyttes oppå pallene med parkett\ laminat. Disse er geniale til det meste, har bygget en hel del skap og reoler med slike plater.
Håper på å finne ett par store, småskada slike i løpet av vinteren, til større prosjekter
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap