Korleis sette inn en rocky 3 bakgrunn i en 390 liter?

Inaktiv bruker
Spørsmålet er vel kansje litt åpent, men trenger erfaringer

Har fremdeles litt problemer med å finne ut kvar eg skal gjere av dei ca 30 malawiene medan eg lager til i det nye karet, men det viser seg å bare vere et lite problem..

Eg har nemmelig funnet ut at eg har jo null peiling på korleis eg verken skal montere denne eller noe?
Tenkte det bare var å tømme karet for alt, og vaske og tørke det(når eg først var i gang.
så kunne eg bare feste på bakgrunnen med akvarie silikon, og bruke dei neste dagene på å lage det til..

Men så dukket spørsmålet med pumpe bak bakgrunnen opp...
Deretter såg eg tråden til mona om at vann (som kan) samle seg bak bakgrunnen.. Det skal vel vere mulig å unngå dette, men er det en fordel??
Bør eg rett og slett lage til bakgrunnen slik at vannet ikkje bare samler seg opp der og blir gammelt, men slik at vannet også er i bevegelse der bak?

Håper på mange svar og erfaringer, vil ikkje gjere noe feil nå.
Du bør kanskje starte med å lese litt på produsentenes sider?

Der står det gjerne trinn-for-trinn forklaringer på hvordan man gjør dette, MED BILDER. Det er veldig viktig å lese disse nøye, så man ikke ødelegger noe som er så dyrt

Pangeas nettside om montering av bakgrunn

Back to Nature er svensk, og du finner deres monterings-side her.
Inaktiv bruker
suuuuupert
takk
Inaktiv bruker
akvariesilikon :)
finnes denne i helt gjennomsiktig? (som ikkje blir kvit)

dersom ein ser på denne siden: http://www.backtonature.se/english/montera_amazonas.html

bilde nr 4 om ein beyndel og telle nederst. kva er dette for noe?
for meg kan det i alle fall sjå ut som noe som fikser på stygge kanter?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap