Sprekk i fasaden

Jeg har et problem.....jeg har en sprekk i glasset på Tanga-karet
Jeg kan bare kjenne den på utsiden av karet og etter hva jeg kan se så lekker det ikke vann, men jeg liker ikke tanken på sprekk i glasset uansett.
Så jeg lurer hva burde jeg gjøre?
Bytte hele glasset er jo en tanke, men det går alt fisk i karet, og jeg har ingen andre steder å ha de.

En annen ting.....kan jeg ha ehfisubstrat mellom to svamper i et Juwel-filter?
Tja, interessant problem. Du har jo da svært liten styrke igjen i glasset, og lekkasje er vel mer et spørsmål om når og ikke om. Det finnes mye fint i plast, og en løsning med et plastkar av noe størrelse kunne du jo sikkert fått tak i litt rimelig. En murerbalje (ikke brukt...) på 30+ liter fra din lokale bygghandel kanskje?

Ville så skiftet glasset for å spare bekymringen om dette faktisk holder. Kortvarig kan sikkert fisken klare relativt lite volum, de har tross alt overlevd endel transport tidligere. Solid pappkasse og en stor (dobbel?) solid plastpose er jo også en mulighet, eller flere avhengig av antall/størrelse og type fisk. Det blir jo også en ganske rimelig løsning.

Du burde klare å skifte glass på relativt kort tid. Silikonen må tørke i 24 timer før du kan gjøre noe mer i karet.

Det andre spørsmålet kan vel helt enkelt besvares med et "ja, det kan du". En form for kurv eller pose for å holde på substratet er en god ide.
Oi, ehh.....jeg tok visste feil....det var ikke sprekk.
Det var vann som hadde rent over og forsteinet seg på glasset så det kjentes og så ut som sprekk. Det har kanskje noe med at sist gang jeg målte GH'en så var den 17.
Da må jeg bare beklage for falsk alarm, selv om jeg ikke er så lei meg for det
All grunn til å veie happy med den falske alarmen! Ganske så mye lettere å vaske glasset enn å bytte det... :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap