Bakgrunn

Inaktiv bruker
Nå er jeg så lei den bakgrunnen som fulgte med 540 liter`n min. Det er en utvendig plakat, med bilde av steiner, som er teipet i kantene. Den skal bort!!!

Problemet er jo at akvarie er fullt av vann, fisk og planter. Jeg trodde vel ikke at bakgrunnen skulle bli så synlig. Å tømme akvarie er ikke aktuelt nei.

Det er nok vanskelig å sette inn en flott innvendig bakgrunn når karet er fullt.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Det blir jo ikke særlig sprekt å se rett gjennom på veggen.
Sort plakat bak kan fungere. Selv har jeg faktisk sort (matt) papp bak 325-literen min nå, ser ikke så galt ut (så lenge en unngår vannsøl i alle fall).
Om du kommer til, er det lett og billig å male glasset utvendig med sort akrylmaling. Går du lei, er denne fjernet på ett par minutter i ettertid.

Billig, og bra
Inaktiv bruker
Det er max 10 cm klaring til veggen, så jeg kommer ikke til for å male bakgrunnen. Ellers hadde jeg nok gjort det.

En sort matt plakat hadde kanskje fungert. Hvordan fester man denne?

Tenkte litt på svart filt også, men vet ikke helt hvordan jeg skal feste denne heller.
Jeg bruker svart filt på mine akvarier og er kjempefornøyd med det. Den festes bare med tape på samme måten som man ville ha festet en svart plakat. Fordelen er at man slipper å tenke på vannsøl
Hvordan er det å fotografere mot filtbakgrunnen? Pappen reflekterer en del lys fra blitzen, slik at den dessverre blir ganske stygg og grå på mange bilder.
Har ikke opplevd noe refleksjon fra filten de gangene jeg har tatt bilder med blits, men som regel bruker jeg ikke blits
Torhild
Det er max 10 cm klaring til veggen, så jeg kommer ikke til for å male bakgrunnen. Ellers hadde jeg nok gjort det.

Da har du nok plass, egentlig Har selv 5-6cm bak 375litern, og greide det :p
En liten malerull, og ett lagt skaft, så gikk det på det berømmelige håret
Tips; Ha noe papp mot veggen, selv har jeg vist griset noe på malerstria. Pytt, det står hos meg så gjemt at det kun er jeg som vet om det
Inaktiv bruker
Da er plastbakgrunnen fjernet.

Dro for å kjøpe svart filt i størrelse 150 x 60 cm. Men nei, de hadde bare 40 cm bredde. Måtte se etter noe annet jeg kunne bruke, og fant et svart stoff som var lystett og ganske fast i "fisken". Fikk det klippet til og nå har jeg teipet det på plass. Det blei forandring det! Jeg ble i hvert fall veldig fornøyd.

Skal si du får ting gjort, hehe
Sindre Dybvik
Skal si du får ting gjort, hehe:)

Tenkte det samme, til jeg så hvor dama er fra Er vel rally-tempo på hele gjengen fra Spydeberg
Og nei, det er ikke ment som mobbing, Torhild
Inaktiv bruker
Sindre: Ja jeg ble nok litt overivrig for å få det ferdig. He, he.

Frank: Mobbing? Neida, tok det som et kompliment jeg. Heia Petter og Henning!! Kjekke gutta. Har forresten kjøpt hustomta vår av Spydeberg-expressen. (Les: John Unnerud). Er ikke sikkert de yngre her vet hvem det var, men har var faktisk en grådig god rallyfører på sine yngre dager. Rart jeg blir litt stressa?
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap