Bytte av glass i Akvastabil

Tenkte å gå til innkjøp av et brukt akvastabil på 325 liter, men front-glasset er det endel riper i. Noen som har erfaringer ang fremgangsmåte ved bytte av dette glasset?? Alle tips mottas med takk! (tykkelse på glass, rekkefølge ved demontering og montering osv)
Det er en del arbeid, for å si det slik, siden ramma må av. Tykkelsen på glasset bør være samme som det er fra før av, er litt usikker på hvor tykt dette er.

Jeg vil tro at det er tilstrekkelig å ta av ramma foran, og på toppen av karet, og deretter kappe løs det glasset som skal ut.
Husk å rense flatene som skal siliconeres grundig med aceton!
Er jo også en mulighet å snu akvariet slik at bakruten er frem hvis denne er iorden. Sparer deg iallefall for mye arbeid.
Tenke på å snu karet, men baksiden er også ripete. Skal jo ha bakgrund så det gjør ikke noe. Hvordan løsner man ramma? Ser det er noen slags kiler i hjørnene, også er det endel silikon mellom glass og ramme. Er det denne silikonen som holder ramma fast? Vil nødig gi meg ut på noe jeg ikke klarer å fullføre.
Hva synes dere om prisen? 2500 kr for 325 liter akvastabil kar med tilhørende lysrørtopp og bord med skyvedører. Eheim utvendig pumpe (eldre modell) og varmekolbe. Karet er i drift i dag og inneholder div planter, ca 50 kg grus, sugemalle, tre sølvhai, en orange discus ca 12 -14 cm og fem scalarer ca 10 cm.
Sølvhaiene skal bort og flere discus skal inn!
Lite brukte kar å velge mellom i distriktet hvis man ikke har råd til å bruke mye penger på det med en gang. Tenkte å ha dette som utgangspunkt for så å fornye oppsettet etterhvert som økonomien tillater det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap