Lage hevert med slamsuger selv ?

Den galme lille heverten jeg brukte på 65l tanken funker slett ikke i min nye 200l. De store jeg så på i akvariebutikken var heller ikke sånn som jeg hadde sett for meg.

Har lyst på en med laaang slange som jeg kan legge ut av vinduet og ned i jordbærbedet som er rett under Kan jeg mekke det selv f.eks med en hageslange bit ? hvordan lager jeg slamsugedelen, flaske ?

Hva med denne [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=164&produktid=952&Navn=10. Termometere&HKatID=7]Eheim slamsuger[/URL].

På denne kan du montere en hageslange eller annen slange. Jeg kombinerer slik at jeg har en standard pumpeslange med en liten overgang til armert plastslange. Synes at hageslangene blir litt for stive og tunge å ha helt frem til slamsugeren.
Jeg bruker grønn hageslange til de akvariene jeg har på jobb.

Jeg slamsuger aldri, så jeg har ikke noe i enden, men det må jo vere mulig å tape på en delt brusflaske med ducktape eller noe i den dur.

Jeg bruker et bend fra en vaskemaskinslange over akvariekanten, da sitter slangen på plass uten at jeg må holde den der.

Jeg bruker en del av en gammel hov som rist, så ikke småfisk skal forsvinne i sluket.
Inaktiv bruker
Som regel har en så mye stuff i akvariet at en flaske kansje blir litt stor.. at du muligens ikke kommer til over alt i sanden.
Prøver å tenke ut noe som er smalt og i plastikk.. muligens sånne små flasker det selges sjoko og jordbær melk..
Lykke til :o) Blir sikker knallgode jordbær :o)

( Jeg kjøpte en slamsuger på akvariebutikken lokalt. Gav 20 eller 25 kr for den. Den har en kjempefin suge front.. ganske smal. Det mest geniale syns jeg er at den har en liten pumpesak i andre enden slik at jeg slipper å suge vannet i gang..)
Geir Kristiansen
Hva med denne [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=164&produktid=952&Navn=10. Termometere&HKatID=7]Eheim slamsuger[/URL]. På denne kan du montere en hageslange eller annen slange. Jeg kombinerer slik at jeg har en standard pumpeslange med en liten overgang til armert plastslange. Synes at hageslangene blir litt for stive og tunge å ha helt frem til slamsugeren.

Den så fin ut ! Synd de ikke har den her

tomatene mine blir også suuupre med akvarievann og orkideene blomsterer vanvittig. Morro !!!

Det er jo bare å bestille den så får du den i posten .
Det var så mye i porto at det neppe lønner seg. Skal høre om de kan ta inn en tim meg på butikken her, de selger jo andre produkter fra samme produsent.

Det er bare å kjøpe noe for i samme slengen så bedrer kostnadsbildet seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap