Med glasskutter og silicon :-)

Elveakvarium:
Lengde 130cm bredde 50 cm høyde 31 cm 10mm glass på alle flater.

[External Image]

Intensjonen her er at vannet skal bli sugd inn på venstre side og gå gjennom pumpa : 3500l/t og ut gjennom et hull oppe i bakgrunnen.

[External Image]

I dette hjørne er det limt en glassramme for blåfiltersvamp. Dette er lett og dra opp og rengjøre. Glassene her og i skilleveggen er i 4mm glass.

[External Image]

Slik ser forfilteret ut.

[External Image]

Kuttet og tillpasset en bakrunn til og limte den fast mot skilleveggen + i bunn og på sidene. Bak denne har jeg firkanter av blåfilter. Det blir en enorm filtermasse her.

[External Image]

I hjørnet under pumpa fikk jeg ledig plass til en mallehule. Her i dette hjørne ble det også plass til varmekolbe og hull for overrenning. For automatisk vannbytte.

[External Image]

Slik ble mallehulen fra utsiden.

Ferdig resultat kan beskues her.
Jeg bare elsker kar av de dimensjonene. Lange og lave. Det var et nydelig kar, Viggo!

Hvor har jeg 130 cm ledig veggplass, tro....?
mona o
Jeg bare elsker kar av de dimensjonene. Lange og lave. Det var et nydelig kar, Viggo! Hvor har jeg 130 cm ledig veggplass, tro....? ;-)

Nei veggplass er et problem... jeg har denne nesten oppe i taket
Genialt kar.

Har lyst å lage noe lignende selv. Men sitter nå bare og tegner og tenker.
Hva mener du om din løsning kontra utvendig pumpe til ett tilsvarende akvarium?
Dette er jo en alt i ett løsning, pumpe og filter på en plass. Det tar jo liten plass.
Men grunnen var at jeg ville skape en stor sirkulasjon i vannet, for fisk som liker dette.
Sirkulasjonen her er i en retning, og det er en vannvittig fart i vannet oppi her kan du tro.
Åssen går det med dette prosjektet? Hadde vært artig med noen oppdaterte bilder av dagens oppsett
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap