Akvariet lekker litt---må det tømmes helt?

Som overskriften sier:karet lekker litt helt øverst på ene siden,kommer 2-3 dråper pr dag.
Holder det å tappe ned forbi dette stedet for å legge ny silikon,eller må jeg tømme karet helt?
Tøm det!
Min erfaring er at det starter med et par dråper, drypp drypp... DRYPP! Og deretter følger et veritabelt fossefall!

Når vannet først har funnet en vei bak silikonen blir det fort mange bekker små lager en stor Å...
Tapp ned karet, fjern gammel silicon innvendig med sitrusrens og barberblad, rengjør glasset grundig med aceton uten tilsetningsstoffer, legg ny silicon og la det stå å herde et par dager før du har i vann igjen. Pass på at du trykker siliconen på jevnt og at du drar over fugene med passe bred ispinne så du er sikker på å få god kontakt med glasset hele veien.

Mvh.
Karsten
Jeg lurer på om jeg har overreagert litt...tror kanskje det bare er kondens fra lokket som har piplet ned...
Karet står halvt nedtappet nå.Skal få stå slik til i morgen. Tror jammen jeg fyller det igjen og lar det stå uten lokk en stund.
Er det et Akva-Stabil kar?
Jeg husker at det er nevnt noe om problemer med kondens fra eldre Effectline-topper tidligere på akvaforum, les f.eks denne tråden >
Se der ja,tusen takk for den linken
Hei søs.Om det er kondens som samler seg i toppen så pass på !!Det var det som førte til at vann trengte inn til lysrørene her i vinterferien.Utfallet vet du jo hva ble...
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap