Plassering av Leca under plate

Skal sette opp et nytt kar i helga. Leca + treplate (beiset limtre 28 mm)på toppen er det lekre akvariebordet. Karet er 100 cm, har lecablokker på 25 cm i bredde, tre blokker oppå hverander på hver side. Skal disse idéelt settes i endene av karet eller kan de plasseres litt inne på karet? Får et spenn på 50 cm, men det spiller vel keine kasserolle med plata under? Er nok litt overforsiktig, men med ville barn i huset er det bedre å være seif enn sårry.
Jeg tenker at det er bedre å ha steinene litt inn mot senter av plata, slik at den ikke får så mye belastning på midten.
Ikke at det skal spille så stor rolle, det er først når skjevhetene kommer at det kan ha betydning.

Personlig syntes jeg det er finest når "bordet" ser smalere ut enn selve karet.
Antar du skal kle dette igjen med noe med tid og stunder (lecastein er ikke vakkert at det gjør noe )
Takker for svar!

Så lenge det ikke spiller noen stor rolle tror jeg at jeg beholder lecaen i kantene. Toppplata er jo 28 mm, så den skulle tåle litt. Lecaen skal ikke kles, men har tenkt å male elfenbeinshvitt. Maler treverket med svart interiørbeis. Legger en 100*50 plate mellom leca 1 og 2, skrur den fast med lange skruer og legger to lecaer oppå. Skrur fast topplata med et montert avstivningsstag (30x48 mm) midt på plata mellom lecaene. Monterer også et par pinlig tilpassede bærebjelker vertikalt på hver side av lecaene slik at jeg kan montere et par små dører på 24 x 35 cm. Høres det ut som en bra plan? Må spør da jeg ikke akkurat er noen snekker...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap