Stabilisering af akvarie

Hva skal jeg gjøre for å få mest mulig stabilitet på akvariet som vi skal ha i stuen som det er tregulv.
Grunnen til sp.målet er at når vi går over stuen som og inneholder en stooor gulvklokke så bilr det litt bevegelse i den når man går forbi , derfor er jeg litt bekymret at det vill komme litt bevegelse i akvariet også.
Akvariet skal ha disse målene: L-90. B-70. H-70.
Akvarie bordet skal være av leca stein.
Hadde det vært en ide å først legge isopor på gulvet og deretter leca stein også benkeplate og så 1 cm isopr og deretter akvariet ?
Kom gjerne med forslag.
Er ikke akkurat ekspert på området, men;
Så vidt mine mattekunnskaper er i behold, har du et kar på ca440 liter. Om vi trekker av 10% for substrat, planter osv. har du ca400l vann. Når dette kommer i tillegg til glass og leca osv nærmer du deg 500kg.
Nå vet jeg ikke hvor stor klokka i stua di er, og om det er vektstang prinsippet som funker på gulvet ditt, men jeg tviler sterkt på at vanlig gange klarer å rokke på nærmere et halvt tonn...
Enig i at vanlig gange ikke klarer å rokke på nærmere et halvt tonn.

No er ikke gulvplankene heller helt i water, så når vi har fått laget akvariebordet av leca og fått det hele i water så kan det jo være fare for at det hele blir skjevt igjen når akvariet blir fyllt opp med vann og sand, siden da gulv plankene får et realt trykk ned

Hva med da å legge isopor under lecaen vil ikke det rette op skjevheter igjen ?
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap