deling av akvarie med plast gitter?

Hei alle sammen, lurte på om noen kunne hjelpe meg med å finne et sted hvor jeg kan få kjøpt plast gitter? noe lignende det på bilde. Har tenkt å dele en 100L i to for malavi oppdrett. Har prøvd å lete på nettet etter noe lignende men finner ikke noe.
Jeg vil ikke dele den permanent og vil ha mulighet til å fjerne det hvis det trengs.

Takker på forhånd...
Ser ingen grunn til at det ikke skal gå bra. Så lenge maskene i nettingen ikke er så store at yngelen (du snakket om oppdrett?) kan svømme igjennom, så er det en ypperlig måte å skille to grupper fisk på. Man slipper å ha to filtere, vannet passerer fritt mellom begge soner og vannkvaliteten er lik på begge sider.

Se om du finner to plastlister å feste nettingen i. Disse plastlistene burde man kunne finne en måte å feste sugekopper på, slik at skilleveggen kan suges på plass med dem og enkelt fjernes igjen enkelt senere. Men de må jo festes tett mot glasset, slik at ikke yngel eller fisk kan klemme seg mellom glasset og plastlistene.

PS!
Tenk også på at fisk hopper, så nettingen må nok stikke litt opp av vannet. Evt må du finne på noe så ikke plastnettingen kommer borti lysrørene og smelter.
Inaktiv bruker
dette hørtses ikke dumt ut

Kansje dahls dyrerike kan få tak i det. Pleier å få tak i det meste

Åpningstider

Mandag - Fredag 9:00 - 20:00

Lørdag: 09:00 - 18:00

Besøksadresse: Osloveien 37, 1534 MOSS

Telefon: 69 20 48 60

Telefaks: 69 20 48 61

Jeg har ofte tenkt på det samme.
Blir veldig spennende å se om dette vil funke og hvordan man løser det!
Har ved flere anledninger delt av karet for tyggende malawicichlider. Har da rett og slett brukt blåfilter-matte har fungert helt greit det.
Jeg gjorde dette en gang for å skille to arter. Brukte da en plexiglass plate som jeg fikk glassmesteren til å skjære ut nøyaktisk sånn at den passa mellom veggene på karet. Så boret jeg hull i den (mange....). Jeg hadde også et stort hull som passet til en slange jeg festet på pumpa, på den måten ble innsuget på den ene siden av pumpa og "utblåsningen" (jøss, stod plutselig helt stille i hodet mitt for hva det heter...) på andre siden av plata.
Til yngel er vel kanskje netting enklere, ellers må du jo bore veldig små hull da....
Pettern
Har ved flere anledninger delt av karet for tyggende malawicichlider. Har da rett og slett brukt blåfilter-matte har fungert helt greit det.

Men det er jo ikke spesielt pent hvis akvariet står i stua feks
mona o
Ser ingen grunn til at det ikke skal gå bra. Så lenge maskene i nettingen ikke er så store at yngelen (du snakket om oppdrett?) kan svømme igjennom, så er det en ypperlig måte å skille to grupper fisk på. Man slipper å ha to filtere, vannet passerer fritt mellom begge soner og vannkvaliteten er lik på begge sider. Se om du finner to plastlister å feste nettingen i. Disse plastlistene burde man kunne finne en måte å feste sugekopper på, slik at skilleveggen kan suges på plass med dem og enkelt fjernes igjen enkelt senere. Men de må jo festes tett mot glasset, slik at ikke yngel eller fisk kan klemme seg mellom glasset og plastlistene. PS! Tenk også på at fisk hopper, så nettingen må nok stikke litt opp av vannet. Evt må du finne på noe så ikke plastnettingen kommer borti lysrørene og smelter.

Ganske enig med deg der... hadde tenkt meg noe slikt ja... får se hva jeg finner...
MC Darup
[QUOTE=Pettern]Har ved flere anledninger delt av karet for tyggende malawicichlider. Har da rett og slett brukt blåfilter-matte har fungert helt greit det.

Men det er jo ikke spesielt pent hvis akvariet står i stua feks

Ikke spesielt pent, men garantert fri for giftstoffer iallefall. Jeg er skeptisk til å sette inn plast som ikke er beregnet på akvarium. Skal jo ikke stå der over lengre perioder.
Se innom plantesentre, de har ofte ett bredut utvalg av nettinger. Har sett mange typer lokalt her jeg bor i gokk, så det er å få tak i
Selger kan sikkert finne ut av hvilken plast som er brukt, slik at du kan finne ut om denne er giftfri eller ikke.

Husk at nettingen må være såpass fin at fisk ikke setter seg fast i denne. Det er vel ikke fiskegarn det skal fungere som

Myggnetting?
Kanskje man kan bruke myggnetting i metervis? Bare en tanke. Den er jo grønn og fin.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap