akvarielim?

Har søkt på dette men ikke funnet noe, lurte litt på om dette er noe som jeg kan bruke til å lime stener?

Om dette er noe helt annet enn det jeg tror det er, hva kan jeg da bruke for å feste steiner sammen, slik at det ikke raser over fiskene

Du må bruke akvariesilikon.

Dette får du kjøpte i dyrebutikker, på enkelte malebutikker (har sett det på Fargerike feks) og kanskje noen byggevarebutikker.
Evnt Claes Olsson ol.

Du kan sikkert få ta i det i div nettbutikker

Veldig viktig at det er silikon som kan brukes i akvarier!
Akvariesilicon, godkjent epoxy og lynlim er det som funker.

Det finnes en rekke typer akvariesilicon, alle er stort sett like annvedenlige. Desverre er ikke dette det ultimate lim til ru flater.
Da er AquaMedic Reef Construkt ett bedre alternativ. Tyngre å jobbe med, men hefter mye bedre.

Lynlim finnes i en rekke varianter, selv ville jeg brukt den som er beregnet til akvariebruk av flere grunner E.S.V. Zap Gel heter den jeg tenker på.
Vanlig lynlim kan også brukes, om det ikke er tilsatt giftige konserveringsmidler, eller hva en skal kalle det for
takk skal du ha Frank. Du er som et leksikon med blod i årene. Hva skulle ikke en uerfaren hobby-akvarist gjort uten deg.

Jeg hadde tenkt å kjøpe silikon, men siden det er stein jeg skal lime (lage grotter) burde jeg nok kanskje heller bestille AquaMedic Reef Construct.

Om det blir for tungt for meg å blande har jeg heldigvis en samboer som sikkert har litt mer "kraft" i nevene

Fant forresten akvariesilikon på Claes Ohlsson for 65 kr om noen lurte, ser det er nevnt i tidligere poster men ikke alle som leser gamle innlegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Norman Behr
Reklame for plussmedlemskap