Silberschnitt 100, med 6 ståltrinser i revolverfeste -Nei jeg skal ikke skyte, bare kutte..

Tenkte jeg skal kutte litt glass, og lurer på om denne er bra nok?
Silberschnitt 100, for hobbybruk, med 6 ståltrinser i revolverfeste. til kr 69,-

Hva jeg skal med revolverfeste, aner jeg ikke ;P
De har også en som er på tilbud... Hvilken bør jeg kjøpe?
Den mest vanlige er denne med gunner`n på slep Enten med tre, eller plasthåndtak.
Disse er greie nok, til lett kutting, av mindre flater. Bruker denne selv, til glass opptil 5mm, og maks 50cm lange risp.
Til tykkere glass, funker den sikkert, men jeg har rett å slett aldri kuttet tykkere glass

Grunnen til at denne er bevæpnet i navnet, er rett å slett fordi det sitter 6 kuttehjul i en liten "tønne" ala på en revolver.
Riktignok lader en om med en fastnøkkel eller lignende, men det er der navnet kommer fra

Fordelen med den til 200, er at denne har en liten tank til olje eller lignende, noe som skal ha god effekt ved skjæring. Vel, jeg smørrer stort sett kun steikepanna jeg, og greier meg fint likevel
Er kanskje ett noe bedre skjær (mer holdbart)

Om du ikke skal kappe mer enn litt nå og da, velg likegodt den billigste modellen. Hvorfor ha masse utstyr i skuffer og skap som lever lengre enn enselv ?
Du mener jeg skal ta den som er på tilbud, (inkludert tang? Den ser litt snål ut...?
Aggi
Du mener jeg skal ta den som er på tilbud, (inkludert tang? Den ser litt snål ut...?

Jeg ville tatt den med revolver, jeg Kun siden jeg vet hvordan disse fungerer, og siden en har 6 skjær å slite på.

Eneste fordel med den på tilbud er tanga - og tenger har jeg mer enn nok av fra før av
OK.. Jeg må vel ikke ha tang?
Synes å huske at man la glasset på et gammelt pledd, med plant underlag, dyppet kniven i olje, og så skjære langs en tung linjal. Deretter presse med håndflatene på hver side av brytekanten... ???
Eller husker jeg helt på trynet, nå?
Takk for tipsene, forresten... Glemmer det, i all min iver
Jeg lar glasset ligge på en plate, f.eks en finerplate. Pledd har jeg aldri brukt.
Har heller ikke brukt olje på skjæret, men skal prøve dette ut (bare jeg finner kutteren ).

Ellers høres metoden helt riktig ut. Når risset er laget, gir jeg enten glasset ett varsomt kakk, eller rett å slett brekker det av (alt etter hvor stor flate en kutter)
Ok, da har jeg oversikten, tror jeg
Det er ikke så tjukt glass jeg skal skjære i denne gangen, men vil jo ha mulighet til å kunne skjære i akvarieglass om jeg trenger...
Nå skal jeg bare lage skillevegg i rekekaret, og da tenkte jeg at om jeg var forsiktig, så holder det sikkert med glass fra klipsrammer...

Takk for rådene, Frank
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristian Teigland
Reklame for plussmedlemskap