Kjøpt meg en 6-kant med opphøyet bunn :)

I går kjøpte jeg meg en ca 35-liters brukt sekskant (ikke søyle). Helglass, med pyntelister i plast.

Det ser pent ut, nesten ingen riper, bortsett fra noen svake riper i bunn.

Det er opphøyet bunn, slik at bunnen ikke kommer i kontakt med underlaget. Den henger bare på fugene i silikonen. Oprinnelig var det en plastlist som gikk langs kanten og ca 1 cm innunder bunnglasset. Mulig den var med på å støtte bunnen litt? Jeg vet ikke. Siden det var plast, så regner jeg ikke med at det kan ha gitt så veldig mye støtte..

Det jeg har gjort foreløpig er å legge en fuge langs kanten under bunnplata, slik at den opprinnelige fugen blir forsterket. Deretter tenkte jeg at jeg kunne legge inn et underlag under selve bunnen, slik at dette også støtter...
Jeg kommer ikke til å legge noen matte inni bunnen da jeg har planer om å bruke dette til lekskar, klekking og oppvekst, og trenger å kunne reingjøre dette godt innvendig ved behov.

Noen som har andre tanker rundt dette med opphøyet bunn og hvordan jeg kan sikre meg mot uhell?
Hello Aggi !!!
Jeg hadde et slikt et. På ca 48 liter. Hadde den lista under, men gjorde ikke noe mere. Har ikke hatt noen uhell av noen slag så jeg tror det er trygt. Reagerte på det selv, men regner med at så lenge de er bygget slik skal de tåle det.

Mvh Linka
Takker for svar
Problemet er at lista ikke er der... Det fulgte bare med to korte, og bruker jeg bare disse, så vil belastningen bli skjeivt fordelt.

Nå har det vært brukt slik til nå, så jeg regner egentlig med at det går greit, men la iallefall en ekstra fuge under, siden jeg hadde en siliconrest jeg kunne bruke.
Skjønner problemet. Var lurt tenkt å legge en ekstra fug under ihvertfall.
Hadde karet vært på 125 l så hadde jeg tvilt på om karet hadde holdt, men tror det holder til så få liter.

Merkelig at de har gjordt det slik.

Mvh LInka
Ja, en merkelig design...
Men jeg får ta det som god ...øh... fisk?
Karet er iallefall flott, og til en rimelig pris, Så det er ingenting å si på det...
Siden det skal brukes til lek, så blir det lett å tømme hvis det skulle oppstå lekkasje.
Aggi
Ja, en merkelig design... Men jeg får ta det som god ...øh... fisk? ;) [B]Karet er iallefall flott,[/B] og til en rimelig pris, Så det er ingenting å si på det... [B]Siden det skal brukes til lek, så blir det lett å tømme hvis det skulle oppstå lekkasje.[/B] :)

Du sier noe der ja. Og karet er faktisk flott. Likte det godt, men måtte selge for å kjøpe et større kar.

Mvh Linka
Nå har jeg regnet ut hvor mange liter det rommer, og det er akkurat 33 liter.
Det stemmer jo godt, siden de fleste kar vanligvis blir solgt med ytre mål oppgitt som volum.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap