Innbygging av 530 liter Tropheus kar :):)

Endelig!! Dette har vert en drøm så lenge jeg kan huske,og endelig skal vi bygge kar inn i veggen! Det er en 530 l akvastabil, som skal bli tropheus kar!
Her er en liten bildetråd om fremgangen med karet
Enjoy
Karet blir synlig fra gangen og stuen.
Så nå er det bare å vente på livuanene jeg får kjøpe av kristian H
Hei
Vibsi
Så nå er det bare å vente på livuanene jeg får kjøpe av kristian H :)


Livuaene til Kristian H. er skikkelige finne fisker. Du har visst like god smak som hans. Er det eksisterende 530L Tanganyika kar som du skal bygge inn? Jeg ser at veggen dekker ikke hele dypde på karet, skal karet stikke ut på begge sider eller bare den enne side? Legg ut bilde så får vi følge med på utvikling. Tropheus er en spennende fisk og interesant prosjekt du holder på.
Hilsen fra en Tropheusvenn.
Skal bygge opp på andre siden med lecastein nederst,så en kryssfiner plate,og rett å slett sitte akvariebordet oppå det.Beina er da skrudd av.. Da blir selve karet i en høyde på 110 cm.
Så jeg ofrer et gjesterom for tropheusene hehe.... gjestene kan sove på sofaen de hehe...
530 literen er den jeg har stående idag ja. Den er full av tanganyika fisker.
Den bestanden er nå tynnet ut litt i form av salg ikke mord Så de skal over i et 270 liters kar. Og Livuaene i dette. Tror det blir kjempe fint. Har ikke bestemt meg for om jeg skal sitte inn bakgrunnen min eller bare ha svart papp,og masse kalkstein i...
Se her ja! Har selv offret gjesterom for tropheuser Blir spennendene og se hvordan det blir tilslutt! Er sikker på at livuaene mine(dine ) får et godt hjem. Hadde ikke solgt de, hvis jeg ikke var sikker på det.

Får håpe at livuaene er like rolige og balanserte hos deg, som hos meg.. De får litt mere plass og boltre seg på hos deg, så det kan være det blir litt knuffing i begynnelsen.. Går det virkelig feil vei, kan du jo sette de sammen med en gruppe med duboisi,sp. black eller ikola.. Men som sagt, har aldri sett, eller vært borti en så liten gruppe som fungerer så godt!

Når det gjelder sten til karet har jeg sluttet og kjøpe inn kalksten, og går heller ut i diverse steinrøyser i nabolaget og plukker. Tar med meg hockeybaggen og ødelegger ryggen! Syns det ser mye mer naturlig ut, og man slipper og tømme lommeboka på stein. Noe som er helt absurd når man bor i kongeriket Norge!

Det gleder meg at vi hvertfall er tre tropheus-nørder her..


Her er et bilde av den største livuadama, som jeg vil tro er opp mot 15 cm..

[External Image]


hun var kjempe flott!!!
Her kommer litt flere bilder...
Dette blir spennende,synes det ser kjempetøft ut
Likte veldig godt bakgrunnen der,hvilken type er det ?


Mvh. Sølvi
husker ikke men tror det er aquarock. Kjøpte den på midtun.
Er kjempe fornøyd sålangt. Skal ligge i stein og fylle i vann ikveld. Ligger ut fler bilder etterhvert
Sølvi Gullaksen
Det høres bra ut :)

Hvordan gikk det igår? fikk du kjøpt deg noen fisker på akvariet?
Fikk med meg noen amanoreker og lovnad på noen Corydoraser jeg lenge har ønsket meg .Håper det går i orden


Sølvi
ja det håper jeg også etter den bommen igår... :/
Oj så fint! Dette blir flott, og ikke minst; fantastisk flotte fisk! Tropheus er den Tanganyikaen som frister meg aller mest... men *sukk* jeg har ikke plass.

Men du... er du ikke redd for at gjestene ikke vil komme inn? Helt inn i stua mener jeg? De blir vel værende i gangen nå, og beundrer akvariet
Sett iallefall ut en god lenestol der til deg selv, først som sist *he-he*
Kjempeflott prosjekt, mere bilder, mere biler=) Skal ha sånn når jeg blir kjempe voksen og kjempe rik, drømmer om noe nærmere 50 000 liter i hele stueveggen. HVor jeg må dykke for og fikse på ting Drømmen*
mona o
Oj så fint! Dette blir flott, og ikke minst; fantastisk flotte fisk! Tropheus er den Tanganyikaen som frister meg aller mest... men *sukk* jeg har ikke plass. Men du... er du ikke redd for at gjestene ikke vil komme inn? Helt inn i stua mener jeg?:-) De blir vel værende i gangen nå, og beundrer akvariet:-) Sett iallefall ut en god lenestol der til deg selv, først som sist *he-he*

hehe ja det var det. Har heldigvis plass til en stol der ute for det må jeg ha!
Tropheus er helt fantastisk fisk! Du må prøve det en gang, når du får plass
Har jo et 720 liters med tropheus på stuen så får prøve å lokke gjestene med det hehe..

Fredly: ja dette har vert min drøm siden jeg startet med akvarie når jeg var 14. Nå er jeg 26,så jeg har drømt om det i noen år kan man si
Skal ta flere bilder ikveld.
Vibsi
ja det håper jeg også etter den bommen igår... :/


Det var kanskje en mening med det da





Gleder meg til å få se bilder av de nye troffene dine når du får de i hus.Det er bare kjempeflotte fisker.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap