- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Lage rekekar
Lage rekekar
Har endel glass i en bod, og kom plutselig på at jeg kunne bygge rekekar av dem.
Regner med dette er vanlig vindusglass, kan det brukes?
Ifølge "glasstabellen" er 6mm det tynneste som brukes til bunnplate. Disse er 5mm tykke. Skjønner ikke helt at det ikke er brukbart. Hva kan gå galt? Tenker på kar str 10-20 liter.
Regner med dette er vanlig vindusglass, kan det brukes?
Ifølge "glasstabellen" er 6mm det tynneste som brukes til bunnplate. Disse er 5mm tykke. Skjønner ikke helt at det ikke er brukbart. Hva kan gå galt? Tenker på kar str 10-20 liter.
Postet 26.09.07 kl 16:49
Postet 26.09.07 kl 16:58
Postet 26.09.07 kl 17:00
Endret: 26.09.07 kl 17:11
Postet 26.09.07 kl 17:17
Postet 26.09.07 kl 22:47
Postet 26.09.07 kl 23:07
5mm glass er sterkere enn mange skal ha det til, så det er ikke noe problem til bunn i ett så lite kar.
Har selv kar med 4mm glassbunn (begge 63litrene), og de er tette som potter
Vindusglass er helt greit å bruke, så lenge en renser de godt. Glassene har sett mye gørr, både såpe, forurensing og kjemikalier i fra produksjonen.
Jeg ville renset de meget grundig med aceton, og deretter vann.
Om du er redd for at det er herdet glass: dette merker du med en gang du forsøker å kappe dette til Knas, er en passende måte å betegne hvordan du oppdager det :p
Har selv kar med 4mm glassbunn (begge 63litrene), og de er tette som potter
Vindusglass er helt greit å bruke, så lenge en renser de godt. Glassene har sett mye gørr, både såpe, forurensing og kjemikalier i fra produksjonen.
Jeg ville renset de meget grundig med aceton, og deretter vann.
Om du er redd for at det er herdet glass: dette merker du med en gang du forsøker å kappe dette til Knas, er en passende måte å betegne hvordan du oppdager det :p
Postet 27.09.07 kl 01:24
Kan alltids lime bunnplaten på en mere solid plate med silikon e.l, da det ikke har kontakt med vannet kan du jo bruke masse.
Jeg gjorde det på et jeg laget
Fikk masse råd og tips. Du finner vel alt du måtte lure på, for jeg lurte på masse
Jeg gjorde det på et jeg laget
Fikk masse råd og tips. Du finner vel alt du måtte lure på, for jeg lurte på masse
Postet 27.09.07 kl 15:59
Endret: 27.09.07 kl 16:01
Postet 27.09.07 kl 16:02