Lage rekekar

Har endel glass i en bod, og kom plutselig på at jeg kunne bygge rekekar av dem.

Regner med dette er vanlig vindusglass, kan det brukes?

Ifølge "glasstabellen" er 6mm det tynneste som brukes til bunnplate. Disse er 5mm tykke. Skjønner ikke helt at det ikke er brukbart. Hva kan gå galt? Tenker på kar str 10-20 liter.
5 mm går helt greit. Karet mitt på 96 liter er 5mm tykke vegger i. Men for at der skal bli stabilt, ville jeg vært nøye med jevnt underlag og trykkavlastende matte under. I tillegg må du sjekke at det ikke er riper i glasset
Ok, det er notert

Men, kan man bruke vanlig glass? Synes jeg har lest om herdet glass el. Kanskje ikke så farlig når det er til et lite kar?
Skal høre med mannen min når han kommer hjem hva det er slags glass....
Vanlig glass er det som funker. Herdet glass eksploderer i tusen knas ved evt. sprekk. Synes jeg ser det. Ingen pipling, bare en eksplosjon av glass, reker og vann... :o
du kan jo lage bunnplate av tre?? Om du ikke vil male med epoxy kan man jo altisds ta en spansk en og bate legge ettynt lag med silikon i bunnen eller??
Tror jeg holder meg til glass. Det høres enklere og tryggere ut

Får se hva det blir til. Har et kar... men lurte på om jeg ikke skulle ha et til... hmm, vi får se hva som skjer
5mm glass er sterkere enn mange skal ha det til, så det er ikke noe problem til bunn i ett så lite kar.
Har selv kar med 4mm glassbunn (begge 63litrene), og de er tette som potter

Vindusglass er helt greit å bruke, så lenge en renser de godt. Glassene har sett mye gørr, både såpe, forurensing og kjemikalier i fra produksjonen.
Jeg ville renset de meget grundig med aceton, og deretter vann.

Om du er redd for at det er herdet glass: dette merker du med en gang du forsøker å kappe dette til Knas, er en passende måte å betegne hvordan du oppdager det :p
Kan alltids lime bunnplaten på en mere solid plate med silikon e.l, da det ikke har kontakt med vannet kan du jo bruke masse.

Jeg gjorde det på et jeg laget

Fikk masse råd og tips. Du finner vel alt du måtte lure på, for jeg lurte på masse
Takk. Leste hele den tråden i går
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne
Reklame for plussmedlemskap