Lekshule til ciklider..

Er det noe annet det går ann å lage lekshule til ciklider av enn kokosnøtt? Er ingen som selger kokosnøtter her....

Viste ikke helt hvor jeg skulle legge denne.. Bare å flytte den.
Kokosnøtter får man kjøpt på butikken, eller spørre om de kan bestille.....

Ellers bruker zoobutikker og ha forskjellige huler inne. Hos meg har de til og med vært fornøyd med ancistushule..... tror ikke kravene hos fiskene er så store som våre...
Kanskje slike ekle klumper so m henger på trær? Husker ikke hva de heter, men det er ufarlige "svulster".
Isopor.

Imazo har kokosnøtter med diverse planter på. Bare å be butikken lete litt på Imazo-lista under plantene.
Se litt på nettbutikker, de selger vel også slike ciklide huler i keramikk.....
aner ikke hvaslags ciklider du har, men jeg har laget huler av stein til mine paletter. Plukket stein ute og silikonert dem sammen (med akvariesilikon selvsagt)
Blomsterkrukker i kjeramikk (terakotta).
Kan f.eks ligge med en stein som dekker noe av åpningen, eller stå opp-ned på steiner, eller stikkes på skrå ned i sanden.
Åssen får man isopor til å flyte?
Kristin&fiskene
Åssen får man isopor til å flyte?

Æh...?

Isopor får man ikke til å synke.
Å få den til å flyte er ikke noe problem, det gjør den av seg selv, full av luft som den er.

Aquazoo sin nettbutikk har en del kokosnøtthule-størrelser
Jeg har kjøpt derfra flere ganger.

Men man får kjøpt kokosnøtter (med kokos inni) i velassorterte matvareforretninger med stor frukt- og grønnsaksavdeling som f.eks. Ultra og Meny. Men da må du dele nøtta (sage), drikke kokosmelka, skrelle ut kokoskjøttet og spise det, før du kan bruke kokosnøtta i akvariet.

Ikke så ille det, kokos er godt
Kristin&fiskene
Åssen får man isopor til å flyte?

Hæ? De fleste strever med at det IKKE skal flyte
mona o
Men man får kjøpt kokosnøtter (med kokos inni) i velassorterte matvareforretninger med stor frukt- og grønnsaksavdeling som f.eks. Ultra og Meny. Men da må du dele nøtta (sage), drikke kokosmelka, skrelle ut kokoskjøttet og spise det, før du kan bruke kokosnøtta i akvariet. Ikke så ille det, kokos er godt:-)


må vel ikke nødvendigvis drikke kokosnøtt-melka spesielt ikke for oss som reagerer på kokos
Kristin&fiskene
Åssen får man isopor til å flyte?

Hvis du har en hule som bare vil flyte opp så kan du legge stein over. Eller feste den med fiskesnøre til en stein e.l.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap