Mer lys:)

Inaktiv bruker
Jeg har et 126L med heldekkende plast armatur(wromak, tror jeg det het), og det inneholder 2 lysrør. Men jeg synes det er så lite lys spesielt forran i akvariet. Så jeg har litt lyst til å montere et til fremst. Jeg målte og de som står i er 63cm inkl festene. Jeg har også lyst til å kjøpe reflektorer til de rørene som er. Blir dette veldig mye arbeid, hva vil jeg trenge? Jeg vet ikke hvilke lys som står i heller, de sto i da jeg kjøpte akvariet. Er det noen som vet hvordan orginale rør er i forhold til plantevekst, og evt har tips om andre rør som er bedre egnet? Tar i mot alt av tips og råd med stor takk
Det første du gjør, er å sette på refkeltore. Dette er billig, enkelt og er gjort i en håndvenning. Du vil få ca dobbelt så mye lys i karet om du gjør dette, og se det ann deretter.
Med de fleste reflektorene på markedet vil du også kunne justere noe hvor det mest sentrerte lÿset skal ende

Med dine 2*18/20W rør, vil du ha lite lys for de mest kravstore plantene, men tilstrekkelig til de mer vanlige.
Skal du sette inn mer lys, bør du absolutt studere armaturet, slik at du vet at det er plass, og at det er mulig å feste rørholderne.
Inaktiv bruker
Ok, takk for svar Ja, tenkte på det, for det er plass forover, men da blir det litt lavere så det er jo ikke sikkert det er plass i høyden. Men skal i allefall skaffe meg disse reflektorene.
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Npvella
Reklame for plussmedlemskap