Nå fylles 530 literen

Har kjøpt en eldre 530 liters Akvastabil som jeg har resilikonert, i skrivende stund driver jeg på med en testfylling.

Karet står nå på gulvet på loftstua og fylles sakte men sikkert med hevert. Har jevnlige runder rundt karret og sjekker for vann i tilfelle jeg har slurvet med jobben

Håper gulvet holder da, karret står over 3 langsgående gulvbjelker

2/5 deler er fyllt til nå...

Herregud, hvorfor på loftet??
Har ei stor loftstue som ikke blir brukt til noe, påtide å ta den i bruk

3/5 fullt nå, sakte med sikkert... Ikke noe knaking å høre enda når jeg går forbi karret
Håper for husets del det holder.
ja visst det ender med ett brak så det likesågreit, da er huset farlig å bruke uansett.

Huff det går sakte dette her...
Slik ser det ut nå, baksiden av karret... en liten stund igjen
Antar du har fått fyllt herligheten nå??
Er spent på å høre om bajla holder tett, og om gulvet er der gulvet var tiltenkt at det skulle være
Men med 3 bærebjelker under, vil det forbause meg om det ikke bærer dette.
Som du sier: holder det ikke, er kåken ikke verdt å bo i
Må vel snart si ifra til redningstjenesten om det ikke kommer svar?
Hehe, jeg tenkte mest på vannet som skal renne gjennom HELE huset om karet ikke holder. :p
Men så eksploderer vel ikke akvarier, de går lekk...
Ronny Olsen
Slik ser det ut nå, baksiden av karret... en liten stund igjen ;)


Er den kaffekoppen på bildet satt der som øse til nødbruk, i tilfelle karet må "tømmes i en fei" ? *knegg*

(må spøke litt


Ang. det om gulvet holder eller ikke, det tror jeg man ikke behøver å bekymre seg for så lenge man unngår punktbelastninger. Tenk bare på en velfyllt bokhylle som går fra gulv til tak, det er mange hundre kilo med bøker det! Og det er aldri noen som bekymrer seg for om gulvene tåler en full bokhylle?

Eller om badekaret i andre etasje kan knekke gulvet det står på, når man har fyllt det med varmt vann og badeskum og ligger der og dupper?
Blir nesten bekymra her jeg sitter... Ble svært stilt fra Ronny nå.
Du har vel ikke drukna ?
Jeg lever i beste velgående, men var nærme hjertefeil i går kveld...

Jeg feiga ut da det var 2 cm igjen å fylle, jeg satt foran karret og tenkte

"der er det mye vann, tru hvis "driten" ryker nå, kjærringa kommer til å drepe meg, knaket det i gulvet?"

Men karret holdt tett så langt, men det bør vel kanskje testes i litt lengre før å kunne fastslå at det er tett? Jeg tappet det ned i går kveld, hadde aldri fått sove i hvis det sto med vann i. Tror jeg må fylle på morningen og følge med utover dagen... men som sagt, ikke en vanndråpe kom ut fra karret under testfyllingen. Om det skulle begynne å lekke så er det vel neppe noen syndeflod, ikke sånn med en gang, eller?

Kaffekoppen sto standby for nødtømming ja...
Forstår godt tankene 500L vann er jæskla vått :p

Selv hadde jeg nok testet det i alle fall i ei uke før jeg hadde nattesøvnen på plass igjen
Siden det er ett rammekar, vil neppe noen av glassene komme fykende i rakettfart, med dertil antall liter vann etter seg. Så det vil nok starte med pipling, som øker i frekvensen etterhvert. Om da det skulle være en eller flere fuger som ikke er helt godkjent av det våte element.

Høres mykket lurt ut med en kaffekopp på 0,3-0,4L for å ause opp ja
Da må jeg legge om taktikken, jeg kan ikke ha det på loftstuen stående med vann i i tilfelle krise, våke over karret i en uke blir litt i tøffeste laget, og jækla drygt.

Lett å flytte på er det jo også, svettet nesten blod da vi bar det opp trappa til loftstua, jeg gikk øverst med mine 2 meter på strømpelesten, ryggen var overhodet ikke enig i denne aktiviteten.

Kuldegrader er det også meldt så å flytte det ut kan jeg bare glemme...

*sukk*
Du får dra med deg madrassen på loftet, for å ligge der å sove kun på ett øye den neste uka Om det starter å lekke, vil en gammel skum-madrass være kjekk nok, siden den fort suger til seg 40-50L :p
Du kan jo låne karret en ukes tid... kjører det jeg
Ronny Olsen
Du kan jo låne karret en ukes tid... kjører det jeg ;)
Trur ikkje du får d inn hos mæ, e så trangt i gangen :p
Så den får du klar sjøl
Forsikring er en fin ting.
Grei måte å få "pusset"opp huset, vis det trengs(vis det går lekk-eller gulvet ikke tåler det)-som du selv sa-tåler ikke gulvet det, så er jo huset farlig å bo i(håper du tåler en fleip).
Tåler en fleip eller 10, ingen problemer.

Dama er plutselig blitt i tvil, jeg får ikke lov til å fylle før hun har dobbelsjekka forsikringen

Vi har nettopp kjøpt dette huset, og fikk oss en kjedelig overraskelse etterhvert. Koblingen til oppvaskmaskinen hadde begynt å lekke...Jeg var på jobb, og hadde 1 og halv uke igjen så det var lite jeg fikk gjort midt i nordsjøen. Men fikk en rørlegger til å fikse problemet, ringte noen som jeg trodde hadde litt innsikt på slike ting, men den gang ei. Det surklet mildt sagt under laminatgulvet når jeg kom hjem. Forsikringen ble ringt, takstmannen kom og ba oss rive opp gulvet og fikse dette.

Under der fant vi en gammel vannskade med mugg og dritt... til slutt var det bare gulvåsene igjen på kjøkkenet. Dette var i mai, og enda gjenstår det litt arbeid

Så jeg er ikke så lysten på mere vannskader...
Trist med vannskade, tenker du har fått nok av det nå ja..

Men bare en tanke, hadde det vært en ide og hatt et lavt kar under akvariet ditt, gjerne med avløp slik at om det skulle begynne å lekke så vil karet under ta seg av vannet? Eksploderer akvariet ditt vil det selvfølgelig ikke hjelpe på, men ved mindre lekkasjer kan det kanskje redde gulvet. Et slikt kar kan lages i f.eks. aluminium eller ganske enkelt i kryssfiner, trenger bare lakkeres da det jo ikke skal stå med vann i konstant.
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap