Juwel 60

Er pumpene i juwel skikkelig drit? Siden mange tar dem ut?
Jeg har 2 juwel 60 og det ene er modifisert til rekekar. Det andre er ikke tatt i bruk enda, kun stått med vann en del uker. Pumpene vibrerer og lager u-lyd noen ganger. Har lest andre som også har hatt problem med det.

Tengte kansje å fjerne pumpen fra det ene akvariet. Sette inn en fluval 4. Den må selfølgelig kappes noe i bunn, og strupes den del vil jeg tro. Det som blir til overs fra den ene kan være reservedeler til den andre.

Noen innspill?
Kommer helt ann på belastningen i karet om de holder mål.. Til reker vil jeg si at de definitivt er gode not, til for eksempel malawi (som uansett er uaktuelt i en juwel 60) så vil jeg si de ikke holder..
Har hørt at de har mere filtervolum, det vises jo også, enn fleste pumper beregnet på samme anntall liter akvarium. Selve motorpumpen jeg er mest bekymret for egentlig. Men det er vel kansje like greit å ha det som det er.

Heller fjerne pumpen i rekekaret å sette inn noe litt mere reke proof. Trenger vel ikke varmekolbe i det karet uansett...

Jeg har vært fornøyd med mine Juwel-kar. Det de sier er vel at de ikke holder mål på gjennomstrømning. Jeg har oppgradert pumpene i begge karene mine men satt inn originalpumper som er større. Siden du har en 60 liter mener jeg at
pumpehuset er bygget opp på en annen måte enn de større karene. Jeg vet ikke om det er mulig å få større pumper i disse. Jeg hadde tidligere en 70 liter som gikk med originalpumpen. Hadde aldri problemer med det heller. Jeg ville ikke kjøpt ny pumpe i et såpass lite kar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap