hjemmelaget bakgrunn (silikon)

Inaktiv bruker
Jeg har laget meg ein isopor bakgrunn, og nå trenger jeg en silikon så jeg må ha på så jeg får limt på grusen som skal vere på isoporplata.
Jeg kjøpte inn noen tuber trans7 i dag, så lurte jeg på om trans7 silokonen er giftig for fiskene?

noen som har hatt erfaring med trans7 før?
thefisherman
Jeg har laget meg ein isopor bakgrunn, og nå trenger jeg en silikon så jeg må ha på så jeg får limt på grusen som skal vere på isoporplata. Jeg kjøpte inn noen tuber trans7 i dag, så lurte jeg på om trans7 silokonen er giftig for fiskene? noen som har hatt erfaring med trans7 før?


Trans7 og Tec7 er ikke giftig for fiskene!
Inaktiv bruker
j
så med andre ord kan jeg barre ha det på, hva er egentlig best av trans7 og tec7.. trans7 va jo mye dyrere
Tec7 er med farge - trans er transperang
Inaktiv bruker
er ganske ny på dette, skal ejg bare stikke hull på toppen?
Skjærer av litt av tuppen - så er det bare å sette den inn i sprøyta
Inaktiv bruker
jea
ok takk for hjelpa
Inaktiv bruker
men
den isopor plata jeg har skjert ut, den er ganske hakkete over alt, hvordan blir det å få silikonen på alt de da? er det best visst alt er nesten flat?
Blir egentlig finere om ikke plate er rett - litt struktur skaper liv i bakgrunnen - men det er strevsomt å legge på Trans'en - du må bruke en pensel el. tenker jeg. Blir engangspensel det da Du kan jo prøve med en sparkel også da - stiv plast av ett eller annet slag.

Denne brukte jeg pensel på, slik at jeg fikk festet grusen

[External Image]
Inaktiv bruker
oj
ja forstår, den der var utrolig fin
ikke bruk fingerene hvertfall :P Det gjorde jeg, og det var et he*** å få av igjen.. følte henda mine var klissete flere dager..
Blir sanden gnagd av av ancistrus hvis man bruker denne metoden?
Verken grus - eller malt isopor blir gnagd av - om du bruker Lady akryl da...
Inaktiv bruker
men
jeg bruker bare en varme pistil for å få det stift der etter har jeg på silikonen og grus oppatt på, vil dem gnage dette vekk?
Har aldri brukt varmluftspistol, så det vet jeg ikke - lar det bare stå natta over. Du kan uten problem feste plata i karet - så står alt å tørker et døgn før du fyller vann.
Inaktiv bruker
men
det avkariumet som jeg skal ah bakgrunnen i det er allerede fult av vann og en del fisker.. hvordan skal jeg feste den da?
Du tømmer karet til det er 1/3 vann igjen - limer plata rett på bakglasset - vent noen timer før du fyller vann igjen - fiskene tåler godt det. Ikke bruk så tykt med Trans7 - bare slik at du føler at det får feste.

Vanskligste jobben når du har vann i - men det går.

du får legge inn bilde av det når det er ferdig da
Inaktiv bruker
ja, isoporplata mi tok jeg å knuste for den var for avansert, lagde huler og sånn i den, blir so mye arbeid med silikone, men skal heller kjøpe emg en njy plate i mårra og lage en som blir lettere å få silikonen på plass.
Jeg ville valgt å kjøpe Jacko foam plate - den er litt dyrere men mye lettere å jobbe med da den ikke går så fort i stykker. ( denne har et annet navn også - Styrofoam - det er samme sak)
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap