Tatt over et gammelt akvarium

Vil gjerne ha tips om hvordan jeg kan sikkert fastslå at karret er tett?
Holder det å ha vann i det et par dager, og se om det lekker?

Karret er på 260 l har jeg regnet ut, kjipt og ha det på gulvet liksom.

Og hva skal jeg gjøre om det er lekk? Er det vanskelig å fikse selv?

Svar mottas med STOR takk
Om du har plass på badet, sett det der.
Jo lengre du kan la det stå med vann i jo bedre.

Jeg hadde latt det stått et par dager med vann, men ikke umulig at man bør la det stå lengre for å være helt sikker. Andre med mer erfaring enn meg kan svare på det.

Om karet er lekk i skjøtene er det ikke noe stort problem å fikse. Du må ha silikonlim og litt rensemidler. Finnes flere tråder om dette, så om det er aktuelt finner du fine fremgangsmåter om du søker litt her i forumet.
Så masse ventetid :s
Har lyst å ha fisk på stua mi nå!

Får bare la det stå i vaskekjelleren med vann, mens jeg bygger bord.
Noe jeg ikke gleder meg til. Får man kjøpt "bord" som bare er stenger?
Eller vil ikke det holde 260 l?
Jeg har ikke erfaring med dette selv, men jo det er jeg ganske sikker på at går greit. Alle butikkreolene som bærer mye mer enn 260L er bygd opp av slike. Kalles Porsa-rør. Lurer på om det er aquamanias.no som har slikt på nett?
De porsa-rørene, er det noe man skrur sammen selv?
Må vel ha plate oppå, fordi akvariet er som et trapes..
Noen som anbefale plate?
Jeg ville før jeg hadde fylt det opp med vann, gått over silicon og eventuelt laget et nytt lag over det gamle, just in case.
Så ville jeg fyllt det opp med vann, og kanskje lagt noen stener oppi (Kanskje noen intill glasset) Vare for og sjekke liksom:P

Lykke til
Tatt på ny silikon, uten og ta vekk den gamle?
Hva nytte gjør steinene ned i?
Dette med siliconen bestemmer du. Jeg ville nok prøvd og skrape vekk det meste(Da kan jo i værste fall ting løsne) for og så ta på ny silicon og la dette herde noen dager.

Steinen kan virke som en type "trykk" mot glasset, trengs ikke, men kan kanskje være greit for noen=)
Lurer også på hva slags pumpe jeg må ha.. Har ikke lyst på utvendig, men må man, så må man..
På pumpene i dyrebutikken, står det på "hvor mange liter" den tar?
Jeg ville valgt et utvendig filter, og mest sansynlig av typen Eheim.
Eller så kan du se på diskuskaret mitt, der er jeg veldig fornøyd med filtreringen=)
Det står hvor mange liter i timen et filter tar. Men husk at desto større jo bedre(Men man skal tilpasse pumpe til type fisk man har i karret)
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap