Fiskefanger

hei
e d nåen hær som har ei oppskrift på en hjæmlaga fiskefanger?
treng nemli nåkka som gjør at æ slæpp håven...
bilda e heller ikkje å avvise
på forhånd takk
Mange lager ei ruse av brusflaske, men disse kan resultere i at fiskene blir kvalt dersom man ikke holder øye med den hele tiden.
Jeg har mange ganger tenkt at dersom man bruker ei større flaske, og smelter små hull i plasten med en varm spiker eller lignende, så kan det kanskje bli en mer human felle?
Ellers kan man få [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=2406&HKatID=]kjøpt ferdige feller[/URL].
Fiskefanger
Bildene bør være selvinstruerende. Ei tomflaske er jo mulig å oppdrive? ;D
Du må jo selvsagt se an størrelsen på fisken. Og fangeren skal ikke ligge for lenge uten tilsyn, det kan faktisk føre til at fisk går tapt.
Må legge til at det kommer litt ann på hva slags fisk du skal fange. Ikke alle fisker går i flaskefangeren heller, noe jeg stadig har opplevd. Selv om man legger skikkelig "snacks" inni flaska.....
Men fint er det om de fiskene du skal fange går i fella, men ikke alltid like lett....
det er sijaka ciklider på 7-8 cm så brusflaskepatentet blir litt før liten:/
Du kan sikkert forsøke å lage deg en skikkelig ruse av ei tynn nylonstrømpebukse og litt streng. Det er bare fantasien som setter grenser...
Du vet vel hvordan ei ruse ser ut? Samme prinsippet som flasken, bare større og annet materiale... Og hvis dette høres for vanskelig ut, så kan du alltids falle tilbake på den ferdiglagde varianten som jeg linket til sist...
Aggi
Jeg har mange ganger tenkt at dersom man bruker ei større flaske, og smelter små hull i plasten med en varm spiker eller lignende, så kan det kanskje bli en mer human felle?

Enig. Slike feller må det lages mange små hull i.
Selv borret eg hull (og fjernet de skarpe kantene som da oppstod på innsiden).

Geniusen er også meget bra, men det hadde ikke skadet om den fantes i forskjellige størrelser. I enkelte kar får eg den nesten ikke ned
Nanjenshan
det er sijaka ciklider på 7-8 cm så brusflaskepatentet blir litt før liten:/

For å fange Sajica kan det hjelpe å bruke to hover: en til å fange med, og en til å lede fisken mot fangehoven. De er også sprelsk når de skal over i annet kar / pose. =o
G&T
[QUOTE=Nanjenshan]det er sijaka ciklider på 7-8 cm så brusflaskepatentet blir litt før liten:/

For å fange Sajica kan det hjelpe å bruke to hover: en til å fange med, og en til å lede fisken mot fangehoven. De er også sprelsk når de skal over i annet kar / pose. =o

Vet de er sprelsk, har flyttet de før, men da måtte jeg ta opp alt av røtter og planter, de har det med å gjemme seg...
å dette er noe jeg ikkje vil nå siden jeg pr. i dag har endel små maller..
er det noen som har et bilde av hobby sin fiskefelle? det er jo en mulighet for å kopiere den
ja vet hvordan en ruse ser ut..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap