Glasskuttere

Jeg har et ødelagt akvarium stående ute på terrassen under tak. Det ankom meg med knuseskade nede i den ene enden, på front/bakglasset. Det er to mnd siden.
Akvariet har målene 80 x 35 x 35 cm.

Hadde opprinnelig tenkt å kaste det, men så her om dagen kom jeg til å tenke litt....
Hva om jeg lager et kar med målene 35 x 35 x 35 ut av det? Kunne vært kult som yngel- eller rekekar

Som bildet viser er skaden bare i den ene langenden av det (nede til venstre), så jeg kunne jo bruke den uskadede halvdelen? Kortenden av glasset på den venstre siden er helt uskadet. Jeg kunne bruke det...? Eller er jeg helt på jordet nå?

Så til denne jobben trenger jeg en glasskutter, eller glasskjærer. Får man det f.eks. på Clas Ohlson?

Og til de som tror jeg skal bli helt gal og kutte i vei glass som en maniac, sånn at jeg plutselig ikke har fingre lenger til å skrive på Akvaforum støtt, så kan jeg berolige med at jeg skal ha hjelp av gubben til dette Han er sånn ca 100 ganger mere nevenyttig enn meg

Trenger altså tips om en glasskutter av god kvalitet. Noen som vet om en og kan gi en link attpåtil?

[External Image]
De har glasskjærer på Clas Ohlson. Den koster ikke stort og gjør jobben helt greit.
Tilfeldig bekjentskap
© Christin Aase
Reklame for plussmedlemskap