Filter vatt

Var innom Biltema i dag. Og der fant jeg høyttaler vatt(Polyestervatt ). 5 stk matter i pakken. Mål: 60 x 40 cm. 300 g/m². Dette så temmelig likt ut som filtervatt. En pakke kostet 80kr. Kan man bruke det som filter materiale?
Skulle tro det går greit, ja. Blir jo i så fall bare finfilter da.
Ta en liten test først. I tilfelle de kan være innsatt med muggdrepende stoffer.

Har du reker eller vannlopper, så er disse ganske ømfindtlige for div. gifter, og kan brukes til kontroll i et seperat glass.
Ja, jeg får prøve dette først. Reker har jeg noen av. Om det blir noe billigere enn vanlig vatt, vet jeg ikke. Får bare klippe de til, og ta kappet i mellom mattene. Så ikke noe går til spille.
Det kan inneholde stoffer som slippes ut i vannet over tid, og som kan være giftig for fisk. Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på å bruke det. Det kan ha senvirkninger man ikke ser før om lang tid.

Filtervatt er jo noe av det billigste som finnes i akvariehobbyen. Det er ingenting å spare på å eksperimentere med fremmede materialer, så hvorfor?
Nei, du sier noe. Det kan jo godt hende at det inneholder noe muffens. Så som bindemiddel, el lign. Kansje like godt å la være. Kan jo heller lage meg en høyttaler
Tom tank
Nei, du sier noe. Det kan jo godt hende at det inneholder noe muffens. Så som bindemiddel, el lign. Kansje like godt å la være. Kan jo heller lage meg en høyttaler ;-)


Har brukt dette i et år nå og botiaer og alt lever i beste velgående ...og så er det jo så billig!!??
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap