Har litt jeg lurer på :-)

har et kar på 325l jeg skal ha opp å gå om en liten stund... å lurte på om jeg burde lagt ny silikon før jeg fylte det, tok bilde av dei plassene som utgjør mest skepsis hos meg, så håper noen med litt erfaring vil uttale seg om det ser ut som det er nødvendig eller ikke med ny silikon..

midt staget er løst på ene siden ( er et akvastabil 325 liter) er det for risikabelt å bore opp hullet i lista å sette en skrue der?

Har også tenkt å teste litt ut co2 gjærings sats, å lurte hvordan jeg lager dette? om jeg kan sette på boble teller og eller ph regultor på en sånn innretning?

takker for all respons jeg måtte få
her er bilde av det midt staget også
off topic: jeg aner ikke jeg, men skulle bare si at du har drit tøffe tøfler xD
Stabillasjons staget skal bare festes med silikon, det er spor som det går opp i og silikonen holder det oppe. Når det blir spenn i akvariet pga. vann vil staget stå bom.

Om du skal silikonere, tja.. hva med å teste med vann om det er tett? Så det var litt flisete i kantene, men om det er inn mot hjørnene vil vise seg om du fyller vann.
Heisann
Var igjennom samme problemstilling i fjor, endte opp med at jeg resillikonerte opp hele karret, og mitt så mye værre ut enn dit.

Den sillikonen som du er bekymret for, virker den tørr? Kan du løfte den bort fra glasset hvis du stryker fingeren litt hardt over?

Uansett skal du være klar over at dette er bare første skanse, imellom glassene har du en kile av sillikon også.

Synes det så litt snaut ut nede i hjørnet, men det er sikkert ok. Hvor lenge har karret stått tomt?

Det er heller ikke noe problem å borre i aluminiumen slik at du kan feste staget med en skru eller noe annet. Bare husk at jern og aluminium reagerer med hverandre så du kan få tæring. Hos meg hadde dette skjedd, men der fikset de det med ett nytt stag som ble poppet fast.

Om du skulle ta steget fullt ut med ny sillikon så hjalp denne tråden meg.

Her er min tråd etter at jeg ferdig med galskapen, nerver i høyspenn

Og denne blir i såfall ditt viktigste verktøy.

Tar jeg feil hvis jeg synes at karret ser ut som det har vært byttet sillikon på før?
Vet ikke hvor lenge silikonen har stått på karet, det var vann i det helt til i sist uke, var ingen tegn til lekasje da...(jeg kjøpte det i sist uke), silikonen virker smidig den , er bare helt yterst noen plasser på fuge kanten at det er litt "fluss" liksom.......... men vet ikke hvordan silikon fungere i lengden, derfor jeg spør

staget er popet fra før, det er popen som har eiret seg i mellom staget og lista, det jeg tenkte var å borre opp hullet å enten få poppet det på nytt , eller et eller annet.... vet at alu og annet metal reagerer mot hverandre, så har det i bakhuet

Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap