Piggemaskin/piggebor

Prosjekt akvarie rom er i gang! ...eller, var i gang helt til jeg fant ut at jeg ikke har noe piggemaskin/bor

Er det noen søte snille mennesker der ute i det langstrakte land som har en sånn en, og er villig til å låne den bort noen dager sånn at jeg får slått hull på veggen i kjelleren? Ta kontakt!
Dersom det ikke er en veldig stor jobb - Kjøp en billig borhammer. Da får du som regel med et par bor og en pigg eller to.

Koster ikke mange kronene (500?) og er forøvrig mye bedre enn slagbor om man skal bore i betong.
De fleste byggvareforetninger leier ut det utstyret du trenger til en overkommelig pris.

Jon
Trygve Lillefosse
Dersom det ikke er en veldig stor jobb - Kjøp en billig borhammer. Da får du som regel med et par bor og en pigg eller to. Koster ikke mange kronene (500?) og er forøvrig mye bedre enn slagbor om man skal bore i betong.

skal gjennom grunnmuren og inn i en gammel sisterne, så å stå der med borhammer på 25 cm tykk betong.. nei takk:P hehe
Jon Bruce
De fleste byggvareforetninger leier ut det utstyret du trenger til en overkommelig pris. Jon

ahh, okay takk for tipset
Jeg borrer ofte igjennom bettong på jobb. Og det går fint å borre igjennom 25cm, men du trenger proff verktøy. Skal du ha et rundt hull eller firkantet? Størelse?

skal du ha firkantet borrer du ut hjørnene først med ca 20mm også pigger du ut firkanten i midten Ikke la klossen som detter ut falle på noe som går i filler
Inaktiv bruker
Sterud
Prosjekt akvarie rom er i gang! ...eller, var i gang helt til jeg fant ut at jeg ikke har noe piggemaskin/bor:( Er det noen søte snille mennesker der ute i det langstrakte land som har en sånn en, og er villig til å låne den bort noen dager sånn at jeg får slått hull på veggen i kjelleren? Ta kontakt!:)

Hei.
Har du undersøkt om det er firma nær deg som utfører kjerneboring?

Dette er raskt og mindre griseri med enn borhammer.

Mvh
Kai R
Prøv www.bautas.no eller lignende, de er å finne de fleste større plasser, og har det meste av litt tyngre utstyr.
Obs bygg har pigghammer av fin størrelse til slike jobber å leie ut her iallefal, ikke er det dyrt heller. Om jeg ikke husker helt feil er det vel obs bygg på Hamar og...
Ett annet alternativ er å ringe nærmeste murmester og spørre veldig pent om å få leie en av han .
Hadde ikke begitt meg ut på en slik jobb med mindre maskin enn en Hilti TE 92 , finn heller en maskin som er for stor enn en som er hakket for liten, di små rister arma av deg og du bruker forferdelig lang tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap