Ideer om bakgrunner (ikke av isopor)?

hei.
jeg lurte bare på om noen her i akvaforum kunne komme med noen idder om bakgrunner ikke lagd av isopor, jeg syntes isopor tar så mye plass!!!

selv tenkte jeg litt om en bakrunn av grus og røtter festet med akvarie silikon, men jeg vet ikke hvordan jeg skal lage det!!!

jeg takker for alle svar (hvis det blir noen da!).

ps:jeg har et 80 lite akvarium så det hadde vert bra hvis dere kom med ideer til den størrenlsen. men jeg tar imot alle ideer og kanskje gjør litt om på de i forhold til størrelsen på akvariet mitt.

mvh: Bernard
Jeg har nettopp vært gjennom det der, som du kan se her.
mitt kar er bare 64 liter, så isopor tok for mye plass. jeg har kun brukt sand og grus. i ettertid fant jeg ut at jeg burde hatt mer silicon og brukt en annen type grus. røtter *kan* man lime, men du har ingen garanti at det sitter skikkelig, da silicon egner seg mest til rette glatte flater, så jeg brukte ikke røtter på bakgrunnen. men du kan jo prøve og se hvordan det går

så, anbefaler deg å kjøpe inn en tube eller to mer med silicon enn du tror du trenger. eventuellt ta en plastplate å øve litt på og se hvordan det ender opp
Sanne
Jeg har nettopp vært gjennom det der, som du kan se [URLBLOCK1] mitt kar er bare 64 liter, så isopor tok for mye plass. jeg har kun brukt sand og grus. i ettertid fant jeg ut at jeg burde hatt mer silicon og brukt en annen type grus. røtter *kan* man lime, men du har ingen garanti at det sitter skikkelig, da silicon egner seg mest til rette glatte flater, så jeg brukte ikke røtter på bakgrunnen. men du kan jo prøve og se hvordan det går :) så, anbefaler deg å kjøpe inn en tube eller to mer med silicon enn du tror du trenger. eventuellt ta en plastplate å øve litt på og se hvordan det ender opp :)

takk det var en god idee men jeg kunne trenge litt huleinganger der også, har du noen ideer om hvordan jeg skal gjøre det?
blir vel bare å finne passende steiner og lime de sammen. bare ikke ta spinkle steiner nederst med blytunge oppå :p jeg valgte bevisst ikke store steiner da jeg ikke vet om siliconen holder + plassbegrensing. skal du kun ha stein og huler og lite røtter og planter kan du nok bruke større stein. artikkel om steinbakgrunn uten isopor
eventuellt kan du jo kjøpe ferdige huler som du bare setter på bunnen
Sanne
blir vel bare å finne passende steiner og lime de sammen. bare ikke ta spinkle steiner nederst med blytunge oppå :p jeg valgte bevisst ikke store steiner da jeg ikke vet om siliconen holder + plassbegrensing. skal du kun ha stein og huler og lite røtter og planter kan du nok bruke større stein. [URLBLOCK1] eventuellt kan du jo kjøpe ferdige huler som du bare setter på bunnen

tusen takk!!! kan du kanskje sende meg hva jeg trenger til å lage det? eller blir det for mye bry? jeg takker en gang til
det har jeg desverre ikke mulighet til, da jeg ikke hadde noe til overs etter mitt prosjekt
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap