- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Det ble ikke tett:(
Det ble ikke tett:(
Postet 02.10.08 kl 22:35
Postet 02.10.08 kl 22:40
Postet 02.10.08 kl 22:46
Postet 02.10.08 kl 22:49
SterudDet skal jeg love deg.. Satt i kjelleren i hele helgen med knivblad og koste meg. Var veldig nøye sånn at jeg skulle være sikker på at det ble tett men den gang ei.. Brukte akvarie silikonen til Clas Ohlson. Duger ikke denne?
Det vet jeg ingen ting om, men jeg bruker bare akvariesilikon kjøpt i akvariebutikken. Koster sikkert litt mere, men føler meg tryggere på den. Tror det var akvastabilsilikon jeg brukte sist.
Postet 02.10.08 kl 22:53
Postet 02.10.08 kl 22:55
Tom KristiansenDet vet jeg ingen ting om, men jeg bruker bare akvariesilikon kjøpt i akvariebutikken. Koster sikkert litt mere, men føler meg tryggere på den. Tror det var akvastabilsilikon jeg brukte sist.
aha.. Da ble det jo brått like billig å kjøpe nytt:P
Ble anbefalt Clas Ohlson sin pga prisen og at det vist nok skulle være det samme som det man får i zoo butikker..
Postet 02.10.08 kl 22:55
Postet 02.10.08 kl 22:58
Postet 02.10.08 kl 23:02
Postet 02.10.08 kl 23:04
Hei lars
Silikonen til Clasern skal duge... Den selges på værtfall 1 dyrebutikk i Oslo til dobbelt av prisen..
Men skjekk dato på tuben står på den vite klistrelappen..
Karet mitt holder tett ennå limt med samme lim..
Tok du av ramma og limte kun karet først og så at silikonen tøtt ut igjennom glassfugene? Og så teste karet uten pynteramme??
For tester du karet da ser du jo hvor lekken er og kan snitte/fjerne dårlig arbeid og resilikonere bare der..
Men skjekk dato på tuben står på den vite klistrelappen..
Karet mitt holder tett ennå limt med samme lim..
Tok du av ramma og limte kun karet først og så at silikonen tøtt ut igjennom glassfugene? Og så teste karet uten pynteramme??
For tester du karet da ser du jo hvor lekken er og kan snitte/fjerne dårlig arbeid og resilikonere bare der..
Postet 02.10.08 kl 23:09
Trygve LillefosseIkke tenk på det med siliconen. Det er ikke der feilen ligger. Enten har det ikke vært rent nok, ikke blitt lagt godt nok på, eller blitt belastet/flyttet før det har vært tilstrekkeligt herdet.
Selvfølgelig må han også tenke på silikonen! For alt vi vet så kan akkurat den tuben han har, være feilprodusert og ikke ha riktig feste evne på glass. For er ikke akkurat noe hokuspokus å resilikonere kar om man har skrapet vekk all silikon og vaska nøye med aceton eller isopropanol.
Postet 02.10.08 kl 23:11
Endret: 02.10.08 kl 23:13
Postet 02.10.08 kl 23:12
Postet 02.10.08 kl 23:13
Endret: 02.10.08 kl 23:13
BuskizSilikonen til Clasern skal duge... Den selges på værtfall 1 dyrebutikk i Oslo til dobbelt av prisen.. Men skjekk dato på tuben står på den vite klistrelappen.. Karet mitt holder tett ennå limt med samme lim.. Tok du av ramma og limte kun karet først og så at silikonen tøtt ut igjennom glassfugene? Og så teste karet uten pynteramme?? For tester du karet da ser du jo hvor lekken er og kan snitte/fjerne dårlig arbeid og resilikonere bare der..
Halla Nei fader, det sa du jo at jeg skulle gjøre.. tok ikke av ramma jeg vet du. Men det kommer jeg til å gjøre i morgen.
Postet 02.10.08 kl 23:15
Postet 02.10.08 kl 23:16
Postet 02.10.08 kl 23:16
Postet 02.10.08 kl 23:24
Postet 02.10.08 kl 23:37
jeg har silikonert mitt første kar i sommer.
375L rammeakvarium.
brukte dobbelt så mye silion som forhandleren på Malia mente jeg burde ha.
det ser mye ut i ettertid, men ville heller være sikker på at det var tett....og kansje ikke helt fotogent i skøytene, enn å gjøre jobben flere ganger.
var ikke så rent lite stolt da jeg skjønte at ideen var meget god
bare ta på til du skjems
375L rammeakvarium.
brukte dobbelt så mye silion som forhandleren på Malia mente jeg burde ha.
det ser mye ut i ettertid, men ville heller være sikker på at det var tett....og kansje ikke helt fotogent i skøytene, enn å gjøre jobben flere ganger.
var ikke så rent lite stolt da jeg skjønte at ideen var meget god
bare ta på til du skjems
Postet 02.10.08 kl 23:44