Diy-lys i en 600liter

Har en 600liter som jeg skal bygge skap+lyskasse til. Tenker meg også en sump i denne lyskassen, men....

Det evige spørsmålet som kverner i hodet mitt er: Hvordan kan jeg gjøre det med lys?
Har sett for meg at det hadde vært veldig kjekt med lysrør som var 180 lange og med armatur på tett på to meter.. Dette går jeg bort ifra nå igrunn...
Alternativet er flere kortere rør, tenker meg kanskje tre 60cm'ere i lengderetningen og 3-4 rør i bredden.

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette billigst mulig (armatur) og samtidig så brukbart som mulig? Det bør jo helst være sikkert, så ting ikke blir herpa i løpet av kort tid.
Jeg holder faktisk på med det samme selv for tiden. Ferdig med akvariebordet i dag og skal til med armaturdelen snarest. Mitt akvarium er på 150x60x60

Benken lagde jeg etter bilde i fra Evolution her på forumet og kom på under fem hundre for selve skroget som skal bære vekten. Jeg stylet litt til og kom til slutt på en liten tusenlapp uten at jeg har finregnet på det.

Når det gjelder lys så jeg for meg å bruke 120 cm T8 rør. Jeg tenkte å montere de litt hulter til bulter i lengden. To som begynnner i sidene og to som er montert i senter. Men jeg har som sagt ikke begynt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap