Myggnetting som bakgrunn, er det så bra?

Hei.
jeg bare lurer på om mygnetting med javamose og røtter festet påer noen god ide til en bakgrunn?
har lagt til bilde om hvordan jeg har tenkt å lage det, bildet er tegnet på paint.
ska lime røttene på myggnettingen.
du må trykke på bilde for å se det.

mvh bernard
Så lenge ikke fisken setter seg fast i nettingen tror jeg ikke at det er noe problem...
ok.
så detter noe jeg kan lage.
men hvor får jeg kjøpt myggnetting?
skal jeg lime den fast til glasset i akvariet?

mvh bernard
Myggnetting får du nok kjøpt i de fleste butikker som selger verktøy osv. Men jeg kan ikke råde deg til å lime det fast (for jeg vet ikke hva slags lim som ikke er skadelig for fiskene). Og hvis du limer det fast og det ikke ser noe pent ut er det jo vanskelig å ta det ut igjen (men der er det jo bare å prøve seg litt frem først
Kjøp myggnetting i plast, ikke metall. Metallet og lakken kan avgi giftige stoffer under vann, så det frarådes (iflg. hva jeg har lest rundt på nettet)

Det får du tak i f.eks. på jernvareforretninger og type "hobby og fritids"butikker.
ok .
men får jeg kjøpt (plast)-myggnetting på jernia, clas olson og slike butikker?

bernie
ok . men får jeg kjøpt (plast)-myggnetting på jernia, clas olson og slike butikker?

Det gjør du nok
Det har de helt sikkert.
Men vil annbefale å feste det med sugekopper istede for å lime det fast.
Mye enklere å fjerne om du ikkje liker det.
Høres ut som en god ide.

Men ville brukt slik netting som er litt tykkere/fastere enn mygnett. Husker ikke hva det heter, men du finner dem på hagesentre o.l.

Er forøvrig enig i at det bør være plast og festes med sugekopper.
hvorfor sugekopper?
kan jeg ikke lime med akvariesilikon øverst langs nettingen, og ha sugekopper på midten og nedert av mygnettingen?
Joda, du kan det så klart, det var bare snakk om hva hvis du angrer... da er det litt mer plunder å fjerne silikon enn noen sugekopper Og hvis noen fisk e.l. skulle forville seg bak der eller klemme seg fast, slik at du er nødt til å midlertidig fjerne nettingveggen, så er det mye enklere om den er festet med sugekopper enn med silikon
så hva skal jeg kjøpe, myggnetting eller en annen plast netting?
dropper nok sugekopper ettersom sugekopper, vil ikke holde røttene og all mosen riktig, det glemte dere!
Det med å lime røttene på nettingen lot jeg være å kommentere, men jeg kan jo gjøre det likevel...
Du vil aldri greie å feste trerøtter til nettingen med silikon. Under vann blir treverket vått og porøst og silikonen hefter ikke på våte røtter. Silikon hefter på glatte, harde flater som glass.

Men du hadde kanskje en back-up plan B ? Feste med noe annet altså, ikke silikon?
ja, jeg kunne jo feste med snøre/noen snorer, hvis dette holder. eller skjære hull i myggnettingen der røttene skal være og lime de med silikon rett på glasset.
Høres ut som en fesltig ide!

Nettingen setter du vel fast med sugekopper, det ville jeg gjort. Dekorasjonene som du fest til nettingen kan du jo bruke strips eller tråd eller en flette eller hva som helst som passer deg best.

Første jeg tenkte på når jeg leste denne tråden var å ha nettingen på utsiden bak men smak og behag.
Her er en som har gjort dette tidligere, synes det ble veldig stilig
det var bra denne lenken, kan få litt instruksjon derifra jeg.

må jeg gjøre slik som i denne lenken? må jeg feste mosen ved å ha to myggnettinger eller en brettet i to slik at den dekker mosen? kan jeg ikke feste det anderleses?
Du kan jo prøve deg fram og se hvordan det går:p Virka som en god idé dette=)
Tilfeldig bekjentskap
© Jarle Fabian
Reklame for plussmedlemskap